علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی فعالیت خود را از فردا (دوشنبه) در سطح استان آغاز و انتظار می رود تا سه شنبه شب علاوه بر بارش باران در نقاط مختلف، شاهد بارش برف در مناطق سردسیر و حتی برخی نقاط معتدل نیز باشیم.
وی تصریح کرد: رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش نسبتا شدید باد در برخی ساعات و کاهش 4 تا 8 درجه ای دمای روزانه و شبانه از دیگر پیامدهای ورود این سامانه به جو استان در 48 ساعت آینده خواهد بود.
زوراوند ادامه داد: شرایط ناپایدار برای بارش باران در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان نظیر پاوه، جوانرود، دالاهو، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی و روانسر نمود بیشتری خواهد داشت و با توجه به ماهیت رگباری بارش ها در این فصل، در برخی نقاط شاهد آبگرفتگی معابر عمومی خواهیم بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: به دنبال نفوذ جریان سرد در منطقه، احتمال بارش برف در ارتفاعات و گردنه های برفگیر، مناطق سردسیر و حتی برخی مناطق معتدل وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای دوشنبه و سه شنبه شب با توجه به نفوذ جریان سرد انتظار می رود دمای هوای 15 شهر و شهرستان شامل کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، هرسین، صحنه، دالاهو، کوزران و گهواره به زیر صفر برسد.
زوراوند تصریح کرد: در این مدت سنقروکلیایی با دمای شبانه پنج درجه زیر صفر و کنگاور و کوزران با حدود چهار درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود، ضمن اینکه شهر کرمانشاه نیز دمای سه درجه زیر صفر را تجربه خواهد کرد.
معاون هواشناسی استان یادآور شد: امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت دمای 18 درجه بالای صفر و فردا با پنج درجه کاهش دمای 13 درجه بالای صفر را تجربه می کند.
وی گفت: شهرهای سنقروکلیایی، پاوه، گواور، دالاهو و گهواره نیز فردا با حداکثر دمای 10 درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان در روز دوشنبه (2 اردیبهشت) خواهند بود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.