به گزارش ایرنا، همه در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر می برند و یاد او مایه آرامش دل ها، زدودن زنگار یأس و نومیدی، حرکت به سوی خودسازی و فراهم ساختن زمینه های ظهور او است، مهدویت، استمرار حرکت پیامبران و امامان و اهداف آن همان اهداف انبیا و اولیای الهی است.
در جهانی که شور و شر از در و دیوارش می بارد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده اند و رهبر و راهنمایی می جویند، انتظار و امید ظهورش نویدبخش، امن و امان و صلح و عدالت است.
حضرت مهدی (عج)، ادامه دهنده راه معصومان است و مهدویت، استمرار نبوت و امامت شمرده می شود، در روایات نیز سیره حضرت مهدی(عج)، همان سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) دانسته شده است.

**اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان وجود دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان وجود دارد که فردی در آخرالزمان ظهور کرده و دنیا را از عدل پر می کند.
آیت الله مصطفی علما تصریح کرد: تک تک ما در دوران غیبت وظایف مهمی برعهده داریم و لازم است با عمل به ان ها زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: حرکات، رفتار، گفتار، سبک زندگی و حتی سخن گفتنمان نیز باید نشان دهنده یک فرد منتظر باشد تا به مدد الهی در زمره منتظران ظهور امام زمان (عج) قرار گیریم.
آیت الله علما تصریح کرد: ظهور امام عصر (عج) نیاز به مقدماتی دارد و همه مسلمانان باید برای فراهم کردن این مقدمات تلاش کنند تا بزودی شاهد ظهور همان منجی وعده داده شده یعنی حضرت مهدی (ع) باشیم.

**امام زمان (عج) متعلق به همه بشریت است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز امام زمان (عج) را متعلق به همه بشریت دانست و گفت: حکومت سراسر عدل ایشان نیز جهانی خواهد بود و متعلق به گروه یا عده خاصی از مسلمانان نیست.
آیت الله امان نریمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع)، موضوع ظهور ایشان را یک بحث جهانی و فراملیتی و قومیتی عنوان کرد که خداوند وعده ظهورشان را به همه امت ها داده است.
وی تصریح کرد: در روایات متعددی از ائمه مصومین (ع) نقل شده که پس از ظهور امام عصر (عج) دنیا از عدالت پرخواهد شد و این عدالت و برابری تنها مختص به شیعیان و یا حتی مسلمانان دیگر با سایر مذاهب نیست بلکه مسیحیت، یهودیت، زرتشتی ها، بودایی ها و ... نیز از ان متنعم و برخوردار خواهند بود.
آیت الله نریمانی در ادامه به بحث انتظار فرج امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: رسول مکرم اسلام (ص) در روایتی که شیعه و سنی هم آن را نقل کرده اند فرمودند که برترین اعمال در زمان غیبت انتظار فرج امام غایب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: منتظران واقعی خصوصیاتی دارند از جمله اینکه به معنای واقعی کلمه خود را بوسیله تهذیب نفس، پرهیز از گناه، حمایت از ولی فقیه، امر به معروف کردن و ... آماده ظهور امام زمان (عج) می کنند.
وی افزود: افرادی که نسبت به دستورات وارده در دین اسلام بی توجه و از ولی فقیه زمان خود حمایت نمی کنند، افرادی هستند که تنها زبانی و نه دلی خود را منتظر امام عصر (ع) می دانند، این انتظار هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.
آیت الله نریمانی یادآوری کرد: در زمان ظهور گروه هایی هستند که به مقابله با امام عصر (ع) می پردازند و سردمداران کفر در مقابل ایشان می ایستند اما با عنایت خداوند متعال ایشان بر همه کفر غلبه کرده و گرفتاری ها و پرشانی های مردم جهان به پایان می رسد.

** آمادگی برای پذیرش حکومت جهانی از وظایف منتظران ظهور است
یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه گفت: یکی از وظایف مهم در زمان غیبت، آمادگی برای پذیرش حکومت واحد جهانی است که منتظران ظهور باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالله کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ انتظار و مهدویت محدود به جغرافیای خاص، فرقه یا مذهبی نیست بلکه یک موضوع جهانی و مربوط به همه اعصار بوده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت اسلامی اندیشه ای است ارزشمند، تحرک آفرین و امید دهنده که به اعتقاد یکی از فلاسفه فرانسوی مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهی میان خدا و خلق را همیشه زنده نگاه داشته است.
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت موضوع اساسی است که باید به آن توجه کرد، افزود: موضوع مهم دیگر بحث انتظار در زمان غیبت است.
این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه انتظار باید در تمامی ابعاد زندگی منتظران تجلی یابد، تصریح کرد: مسائلی مانند تجمل گرایی و انجام محرمات با موضوع انتظار سنخیتی ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن اعتقادات دینی و مذهبی میان مردم و بخصوص نسل جوان اشاره کرد و گفت: بی تفاوتی عموم نسبت به شعائر اسلامی یکی از برنامه هایی است که دنیای غرب به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی دشمن در رابطه با کم رنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی به شدت دنبال می شود بحث مهدویت است تا جایی که در حال تلاش و تبلیغ برای این موضوع هستند که امام زمانی وجود ندارد.
حجت الاسلام کریمی گفت: در این راستا دستگاه های فرهنگی و رسانه ها می توانند نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه دشمنان داشته باشند و با تبیین دقیق مسائل اجازه ندهند ذهن جوانان منحرف شود.

**آثار هدایت امام زمان (عج) در همه جا آشکار است
یکی از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه آثار هدایت و جلوه های عنایت امام زمان (عج) در همه جا آشکار است چرا که جهان بدون امام معصوم (ع) نمی تواند دوام بیاورد، اظهار داشت: عصر غیبت دوران بسیار مهمی هستند که مومنان و منتظران واقعی می توانند از سایرین تمییز داده شوند.
حجت الاسلام علی مطهری در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: امام غایب در حکم خورشیدی است که در پس پرده ابر قرار داشته باشد، هیچ کس نمی تواند منکر فوائد خورشید پشت ابر باشد و امام زمان نیز همین ویژگی را دارند، هرچند در انظار عمومی حضور ندارند اما حضورشان در زندگی انسان های متقی کاملا هویداست.
وی تاکید کرد: غیبت حضرت مهدی (عج) هرگز به معنای وانهادگی کامل انسان ها و تعطیل شدن احکام و تکالیف الهی نیست چرا که امیرالمومنین (ع) می فرمایند اگر زمین حتی یک ساعت از حجت خدا خالی بماند اهلش را در خود فرو می برد و این بدین معناست که امام غایب هدایت امور را برعهده دارند.
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در تفکر شیعی انتظار موعود به عنوان یک اصل پذیرفته و از آن به عنوان برترین اعمال یاد شده است تا جایی که بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) تاکید کرده اند که منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نشوید چرا که بهترین اعمال در نزد خداوند انتظار فرج است.
وی در پایان به برخی ویژگی های منتظران واقعی ظهور امام غایب اشاره کرد و گفت: تلاش برای کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (عج)، تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی و تلاش برای اصلاح جامعه از طریق امر به معروف و نهی از منکر و همچنین خود سازی اجتماعی از جمله این ویژگی هاست.
گزارش: مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.