به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست در راستای اصلاح این قوانین و حذف قوانین مزاحم و غیرضرور جلسات کارشناسی برگزار کند و موضوع را به نتیجه برساند.
او در ادامه یادآور شد که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این تنها دولت نیست که باید وارد میدان شود بلکه بخش خصوصی نیز باید حضور فعالی در تحقق این سیاست ها داشته باشد.
او از اتاق بازرگانی خواست نقش خود را در اقتصاد مقاومتی مشخص کند و تنها جامعه از دولت توقع ایفای نقش را نداشته باشند.
وی همچنین از بانکهای استان نیز خواست در مقوله اقتصاد مقاومتی ورود جدی تری داشته باشند و نقش موثرتری ایفا نمایند.
او بر حذف و کاهش نقش واسطه ها و دلال ها نیز در راستای حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بر روی فساد اداری که مانع حرکت است کار شود و این موانع شناسایی شوند.
او بر مبارزه با فساد اداری را یکی از مهمترین مقوله هایی دانست که در اقتصاد مقاومتی باید پیگیری شود و تاکید کرد که به تاخیر انداختن جواب استعلام ها و به کار امروز را به فردا انداختن نمونه فساد اداری است.
استاندار کرمانشاه در ادامه با قدردانی از تلاش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: باید تاثیرات پروژه هایی که در این حوزه تعریف و اجرا می شود بر روی تحریم های ظالمانه در نظر گرفته شود و همچنین در اجرای این پروژه ها اسناد بالادستی از جمله آمایش سرزمین نیز مدنظر قرار گیرد.
بازوند همچنین به وجود سرمایه های سرگردان در میان مردم اشاره کرد و نمونه آن را ورود این سرمایه ها به مقوله های سرمایه گذاری مانند ثبت نام خودرو، گلیم و گبه و سایر موارد دانست و گفت: باید ساز و کاری طراحی شود که این سرمایه ها به سمت تولید هدایت شود.
او بستر این اقدام را اطمینان بخشی به صاحبان سرمایه در مورد سود کردن سرمایه آنها و تامین امنیت آن دانست و افزود: دستگاه های مرتبط باید در این حوزه برنامه ارائه کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به سال رونق تولید، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول سال نو در مشهد در ارتباط با تولید باید مدنظر قرار گیرد و در انتخاب پروژه ها باید لحاظ شود.
بازوند افزود: 20 مورد از بیانات رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با رونق تولید احطاء کرده ایم و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهیم که مدیران باید پروژه های خود را با این 20 بند تطبیق دهند.
او تاکید کرد که پروژه های اقتصاد مقاومتی باید بر روی توسعه و رونق اقتصادی استان تاثیر داشته باشند.
او احیای واحدهای راکد، ایجاد شرکت های دانش بنیان، توسعه محصولات گلخانه ای، آبزی پروری، توسعه زیرساخت های حمل و نقل و راه را از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی باید منجر به ایجاد تحول در اقتصاد و توسعه استان شود.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر صادرات محصولات با کیفیت از مرزهای اقتصادی استان تاکید کرد و از اتاق بازرگانی خواست بر روند صادرات محصولات نظارت بیشتری داشته باشد.
بازوند تصریح کرد که در صورت صادر کردن کالای بی کیفیت بازار عراق را از دست می دهیم.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.