به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی اتیسم افتتاح شده، افزود: در این نمایشگاه هنری 26 اثر نقاشی و 70 قطعه صنایع دستی شامل دستنبند، گردنبند و گوشواره زینتی ساخته کودکان اتیسم در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.
وی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان دارای اختلال اتیسم، بیانگر این موضوع است که اتیسم ناتوانی نیست و این کودکان با آموزش و توانبخشی بهنگام می توانند به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند.
رضوان مدنی از شناسایی 165 کودک اتیسم در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، 25 کودک در مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه «حس پنهان» از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: اُتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند، در این افراد حرکات تکراری «دست زدن و پریدن» دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می شود، هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.
وی اضافه کرد: سعی داریم با حمایت بی منت از کودکان دارای اختلال اتیسم گام های بلندی برای خدمات رسانی در جهت آموزش پذیری این افراد داشته باشیم.
وی اضافه کرد: سامانه ای در راستای اجرای برنامه غربال گری تشخیص و مداخله و برگزاری آزمون الکترونیکی و آنلاین غربال گری توسط خانواده ها و ارجاع به پایگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است.
خانواده ها می توانند برای اجرای آزمون غربال گری اتیسم به آدرس اینترنتی http://autism.behzisti.net مراجعه کرده و یا به مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه واقع در بلوار طاقبستان، کوی 124 به صورت حضوری مراجعه کنند.
این نمایشگاه در محل فرهنگسرای کوثر واقع در سی متری دوم است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.