معصومه حسنی خونسار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، از برگزاری 165 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و چهار هزار و 400 برنامه فرهنگی در سال گذشته در سطح استان خبر داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه ضمن اشاره به نقش بسزای جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: در این جلسات موفق شدیم با پیگیری ها و حمایت های مسئولان استان، پروژه مهم و ویژه کتابخانه مرکزی را از حالت ایستا در آوریم که روند ساخت آن در سال 97 جانی دوباره گرفت.
حسنی خونسار عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 165 جلسه انجمن برگزار شد که نسبت به سال 96 رشد 55 درصدی داشته است، همچنین 19 انجمن کتابخانه عمومی شهرها و شهرستان ها براساس قانون تاسیس کتابخانه های عمومی 100 درصد جلسات خود را برگزار کرده اند.
این مسوول اضافه کرد: در این میان، انجمن شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو به ترتیب با برگزاری هشت و هفت جلسه پیشروترین انجمن های استان در سال گذشته بودند.
حسنی خونسار با اشاره به افتتاح پنج باب کتابخانه عمومی در سال 97 که از مصوبات سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است، عنوان کرد: تعداد کل کتابخانه های عمومی استان به احتساب کتابخانه های مشارکتی و سیار در سال 97به 105 باب و زیربنای کتابخانه های عمومی استان به 42 هزار و 930 مترمربع رسید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان به ازای هر نفر 2.19 مترمربع فضای کتابخانه وجود دارد، گفت: تعداد کل منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان در سال 97 به 11 میلیون و 680 هزار و 860 نسخه کتاب رسید.
حسنی خونسار گفت: منابع بومی و ویژه اهل سنت برای کتابخانه های منطقه اورامانات استان کرمانشاه در سال 97 ارسال شد.
وی به برگزاری بیش از چهار هزار و 400 برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در سال 97 اشاره داشت و گفت: با تلاش مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی در سال 97، 50 جلسه نقد و رونمایی کتاب، بیش از 900 نشست کتاب‌خوان کتابخانه ای و مدرسه ای، 650 مسابقه با موضوعات فرهنگی، 677 کلاس و دوره قصه گویی و 212 نمایشگاه کتاب در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه ای برگزار شد.
وی به برگزاری برنامه هایی از قبیل جمع خوانی کتاب، حلقه های مطالعاتی، نشست های بصیرتی و ... ویژه اعضا و عموم مردم در سال گذشته اشاره کرد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.