به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ بانک ملت که به موضوع راه اندازی شرکت کرپ ناز اختصاص داشت، افزود: تجربیات تلخ واگذاری واحدهای تولیدی دولتی، خصولتی در گذشته که به تعطیلی و خروج تجهیزات آنها از استان شده حتما باید منابع مالی و اهلیت تخصص خریداران این کارخانه برای مجموع استانداری ثابت شود.
او در ادامه اجازه تحویل و راه اندازی مجدد کرپ ناز توسط خریداران جدید را منوط به ارائه برنامه شفاف با زمانبندی مشخص برای رونق تولید و حفظ اشتغال کارگران سابق آن دانست.
وی با تقدیر از سرمایه گذاران و بخش خصوصی که در امر تولید فعالیت می کنند، گفت: استانداری از همه فعالیت هایی که منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال در استان بشود، حمایت صد درصدی می کند و تسهیلات خاصی برای توسعه فعالیت آنها در نظر می گیرد.

**هلدینگ بانک ها چرا در استان کرمانشاه سرمایه گذاری نمی کنند
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای بیکاری استان، از سرمایه گذاری نکردن هلدینگ بانک های کشور در استان انتقاد کرد و گفت: بانک ها برای سرمایه گذاری در کرمانشاه هیچ کاری نکرده اند و یک کارخانه کرپ ناز را به تملک در آورده و رهایش کردند تا ورشکسته شود.
وی در ادامه گفت: هزاران میلیارد تومان پروژه خصولتی مانند شستا( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در کرمانشاه روی زمین مانده و بیکاری کارگران آنها برای استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و صاحبان این پروژه ها جوابگو نیستند.

**خریداران کارخانه کرپ ناز اهلیت و منابع مالی کافی برای راه اندازی آن را دارند
در ادامه این جلسه مدیرعامل بانک ملت نیز گفت: 11 بار مناقصه و برنامه واگذاری شرکت کرپ ناز که تملک دارایی این بانک محسوب می شود، برگزار شده که بانک هر بار برای اینکه این کارخانه به دست اهلش بیفتد آن را رد کرده است.
محمد تقی صمدی، در ادامه بیان داشت: بانک ملت برای رونق تولید و ارتقا اشتغال کارگران شرکت کرپ ناز نهایت سخت گیری را راجع به اهلیت و داشتن منابع مالی کافی خریداران انجام داده است و خریداران جدید افرادی صاحب نام در بحث نساجی و تولید هستند و از آنها تعهد عدم تعدیل نیروی کار و تعطیلی گرفته شده است.
وی فروش شرکت کرپ ناز را در راستای قوانین رفع موانع تولید و واگذاری دارایی های بانک ها به بخش خصوصی دانست.
در پایان این جلسه مقرر شد، تیمی از مجموعه استانداری و هلدینگ بانک ملت تکلیف راه اندازی شرکت کرپ ناز و نحوه چگونگی به کارگیری کارگران آن را بررسی کند.
شرکت کرپ ناز هرسین در سال 1375 در زمینی به مساحت 33/5 هکتار با زیربنای سایت کارخانه حدود 4/5 هکتار افتتاح و با ظرفیت اشتغال 450 نفر برای تولید چادر مشکی شروع به کار کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.