به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب در حاشیه ارسال این کمک ها گفت: این اقلام شامل مواد غذایی و وسایل گرمایشی است که توسط زلزله زدگان جمع آوری شد.
سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی افزود: این نخستین محموله از کمک های مردمی بسیج جامعه زنان شهرستان سرپل ذهاب به مناطق سیل زده است و در تلاشیم که به زودی دومین کاروان هرچه سریع تر با امکانات بیشتر گسیل شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرسرپل ذهاب زلزله زده و خسارت دیده است اما مردم نیک اندیش و نوع دوست آن به صورت خودجوش در سطح روستاها و شهر، برای کمک به سیل زدگان عزم خود را جزم کردند وعلاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی با خودروهای شخصی در مناطق سیل زده حضور یافتند و در حال امدادرسانی هستند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.