به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در نشست «نقش دانشگاهیان در گام دوم انقلاب» با حضور روسا و دیگر مسئولان دانشگاه های استان کرمانشاه افزود: در ساخت تمدن اسلامی مدنظر در گام دوم انقلاب دانشگاهیان می توانند مهمترین نقش را اجرا کنند چرا که تمدن اسلامی نیازمند علوم و دانشمندان متعهد است.
وی گفت: همواره باید در نظر داشته باشیم که علم و دین باید در کنار یکدیگر رشد و توسعه یابد والا علم تنها می تواند منجر به خسارات و تهدیدهای بزرگی علیه بشریت تبدیل شود همانطور که امروز حکومت آمریکا با در اختیار داشتن علوم جدید جنایات وحشتناکی را در دنیا انجام می دهد.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: تمام حرکات و رفتارهای انسان و جامعه انسانی بنا بر دستورات اسلامی باید مبتنی بر دانش و علم باشد.
آیت الله علما افزود: اگر قبل از هر کاری از پژوهش و علم مورد نیاز استفاده شود کمترین مشکلات بوجود خواهد آمد همانطور که اگر در موضوعاتی همچون سیل و زلزله قبل از وقوع کارهای علمی همچون شهرسازی و خانه سازی مبتنی بر دانش انجام شود، گرفتاری ها بسیار کمتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: باید در گام دوم انقلاب نگاه علمی و کارشناسانه تری را بر موضوعات اجرایی و عملیاتی حاکم کنیم تا بتوانیم به سمت تشکیل تمدن اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
دکتر«محمدابراهیم اعلمی آل آقا» افزود: متاسفانه امروز از توان دانشگاه ها برای توسعه و پیشرفت کشور به خوبی استفاده نمی شود و این در حالی است که در عمده تصمیم گیری ها و برنامه های کشور بایستی نظرات دانشگاهیان و اساتید وجود داشته باشد.
وی گفت: استفاده از نظرات کارشناسی دانشگاهیان توسط مسئولین اجرایی کشور و همچنین در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی می تواند دریچه امیدی را برای آینده تشکیل این تمدن اسلامی بگشاید.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: امروز کشور ما در تولیدات علمی و مقاله ای در جایگاه هفدهم دنیا قرار دارد اما در تبدیل علم به رفاه عمومی مردم و ثروت آفرینی برای کشور در مقام نودم هستیم که این نشان از ضعف و فاصله فراوان در این قسمت می باشد.
دکتر «محمود رضا مرادی» افزود: برای برداشتن گام دوم انقلاب بایستی بتوانیم علم و تولیدات علمی کشور را به رفاه عمومی و ثروت تبدیل کنیم که در این راه دانشگاهیان وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: بایستی مسئولین نیز در فعالیت های خود از دانشگاهیان استفاده کنند و این ضعف بزرگ را در مدیریت اجرایی کشور برطرف کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: همواره یک حلقه مفقود از ارتباط بین مسئولین ستادی دانشگاه ها و مسئولین اجرایی کشور وجود دارد که بسیاری از مشکلات کشور نیز ناشی از این موضوع است.
دکتر'محمد رضا حبیبی' افزود: نبود فعالیت های مشترک بین دانشگاه های کشور و به تبع استان نیز یکی از کمبود های موجود است که می توان با چنین اقدامی حرکات علمی بزرگی را رقم زد.
همچنین مسئول بسیج اساتید دانشگاه های استان اظهار داشت: همه دانشگاهیان و اساتید بایستی بیانیه گام دوم انقلاب را به خوبی و با دقت مطالعه کنند که بتوانند در حرکت به سمت ساخت تمدن اسلامی سهم موثری داشته باشند.
دکتر یوسف وند افزود: در چهل سال گذشته انقلاب اسلامی از موانع و مشکلات و مزاحمت های بسیاری با سربلندی عبور کرده است که می توان به تحریم های وسیع آمریکا، تحمیل هشت سال جنگ با حمایت تمام جانبه 32 کشور و قدرت های بزرگ جهان و همچنین ساخت داعش اشاره داشت.
وی گفت: امروز نیز در شرایط سختی در جنگ با دشمنان قرار داریم و آنها همه تلاش خود را بکار بسته اند که با نهایت سیاه نمایی مردم را از پشتیبانی انقلاب این حرکت عظیم مایوس کنند و آنها در ادامه این راه سست کنند.
وی افزود: ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی ایران از این سختی نیز با قدرت عبور خواهند کرد و باز هم نقشه های شوم آنها را نقش بر آب می کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخورد با توطئه های آمریکا و دیگر دشمنان همواره هوشیار و با قدرت ظاهر شده است که می توان به از بین بردن داعش توسط این نظام مقدس اشاره داشت که آنها قصد داشتند ایران امروز همسایه امپراطوری داعش باشد و نهایت تلاش خود را برای این کار انجام دادند اما جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری همه این برنامه های شوم را در هم کوبید.
اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.