افشین کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: وضعیت خسارت سیل به بخش مسکونی توسط بنیاد مسکن در حال بررسی است که تقریبا در یک برآورد اولیه نزدیک به 500 واحد مسکونی شهری و 700واحد مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی شده است.
وی با بیان اینکه از این میزان، یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به دلیل وقوع سیل و بارندگی های اخیر خسارت دیده، افزود: آب و فاضلاب شهری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان، آب و فاضلاب روستایی 13میلیارد تومان و آب منطقه ای 2 میلیارد تومان آسیب دیده است.
کریمی اضافه کرد: بخش راه و پل ها 13 میلیارد تومان، بخش شهری 13 میلیارد تومان، معابر روستایی 15 میلیارد تومان و سایر دستگاه ها پنج میلیارد تومان خسارت دیده است.
فرماندار اسلام آباد با تاکید براینکه سیل مشکل جانی به همراه نداشته، ادامه داد: پیشگیری های لازم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به عمل آمده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد، در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل منجر شد.
بالاترین خسارت ها به بخش زیرساخت راه های اصلی و روستایی و پل ها با 460 میلیارد تومان، نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها 389 میلیارد تومان و بخش کشاورزی با خسارت 386 میلیارد تومان عنوان شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.