جلیل بالایی روز دوشنبه به ایرنا افزود: همچنین در جریان سیل هفته گذشته استان کرمانشاه 10 هزار و 27 واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده که باید تعمیرشوند.
وی اضافه کرد: تعداد 920 خانوار نیز با از بین رفتن اثاثیه زندگی مواجه شده اند، با عنایت به اینکه بالاآمدن سطح آب در شهرها و روستاها منجر به آبگرفتگی منازل و از ببن رفتن اسباب و اثاثیه آنها شده درسیل و بارش های اخیر خسارت به این بخش هم بررسی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه پیشتر اعلام کرده بود: براساس آخرین ارزیابی بعمل آمده و گزارشهای کارشناسی که به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون عمرانی استانداری رسید، خسارت ناشی از سیل اخیر و بارش های فروردین ماه هزار و 560 میلیارد تومان برآورد شده است.
جلیل بالایی به خبرنگار ایرنا افزود: این ارزیابی میدانی پس از پایان بارشها به ویژه ۴۸ ساعت گذشته انجام شده و برای طرح در هیات دولت به سازمان بحران وزارت کشور ارسال شد.
وی بالاترین خسارت وارده را به بخش زیرساخت راه های اصلی و روستایی و پل ها با 460 میلیارد تومان، نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها 389 میلیارد تومان و بخش کشاورزی با خسارت 386میلیارد تومان عنوان کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بعد از زیرساخت شهرها و روستاها، میزان خسارت وارده به شهرداری ها و دهیاری ها 150 میلیارد تومان و سایر دستگاه های اجرایی استان نیز 175 میلیارد تومان برآورد شده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل شد.
سیلاب خسارت فراوانی به زیرساخت‌های این استان به ویژه در حوزه کشاورزی و راه وارد کرد.
شدت بارش‌ها و سیل در شرق و جنوب شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بیشتر بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.