محمدناصر معصومی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بیش از 84 میلیارد و 250 میلیون تومان برآورد خسارت برای منازل مسکونی شده است.
وی افزود: براساس ارزیابی هاای صورت گرفته تاکنون نزدیک به 160میلیارد تومان بر اثر بارش و برف اخیر به زیرساخت شهری، میراث فرهنگی، برق، آب، آبخیزداری، طرح های هادی، کشاورزی، راه و غیره وارد شده است.
فرماندار سنقر وکلیایی ادامه داد: 48 ساعت قبل از آغاز بارش های سنگین در سطح شهرستان و استان، تمهیدات مناسبی با برگزاری جلسات توسط استاندار کرمانشاه اندیشیده شد و از فرمانداران شهرستان های تابعه خواسته شد تا با جدیت پای کار باشند.
وی افزود: از همین رو با برنامه ریزی های انجام شده، 50 روستای در مسیر سیل شهرستان سنقروکلیایی شناسایی شد و به ساکنان آن اخطار داده شد، در بسیاری از مسیر این رودخانه ها که حادثه خیز هستند، خندق هایی حفر شد و از همه پیمانکاران دولتی و غیردولتی در قالب اطلاعیه ای فراخوان شد تا این بحران را به فرصت تبدیل کنند که اکثر پیمانکاران با تجهیزات پای کار آمدند.
معصومی زاده افزود: در هشت مرکز دهستان هشت تیم توانمند با همه امکانات و تجهیزات در حالت آماده باش درآمدند و مسیرها را پاکسازی کردند.
وی با بیان اینکه اگر پیشگیری نمی شد خسارت ها دوچندان می شد، اضافه کرد: در بافت فرسوده به ویژه در بخش روستایی به دلیل بارش سنگین و نزدیک به یک متری برف، شاهد خسارات مالی در زیرساخت ها به ویژه در بخش کشاورزی و مناطق روستایی بودیم.

**40 درصد اراضی کشاورزی دیم آسیب دید
معصومی زاده ادامه داد: در بخش کشاورزی بیش از 60 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم شهرستان که نزدیک به 35 تا 40 درصد است به دلیل بارش های اخیر خسارت دید که براساس برآورد جهاد کشاورزی 36 میلیارد تومان خسارت می باشد.
وی با بیان اینکه نزدیک به پنج میلیارد تومان خسارت به بخش آب و فاضلاب روستایی نیز وارد شده ادامه داد: جاده هایی که در مسیر رودخانه قرار داشتند تخریب شدند و نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان در بخش پل ها خسارت وارد شد.
این مسوول خسارت های وارده به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری وارد شده را نزدیک به یک میلیارد تومان عنوان کرد.
فرماندار سنقرو کلیایی ادامه داد: در بخش مدارس نزدیک به 100 میلیون تومان، میراث فرهنگی 220 میلیون تومان، در زیرساخت های شهرداری شهر سنقر نیز بیش از 6 میلیارد تومان، زیرساخت پل و طرح هادی روستایی نزدیک به 2 میلیارد تومان، شبکه های آب و فاضلاب شهری نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان، در بخش برق و آب منطقه ای هر کدام نزدیک به 100 میلیون تومان، خسارت وارد شد.
معصومی زاده گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان آسیب به زیرساخت های شهر سطر این شهرستان نیز وارد شده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد، در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل منجر شد.
بالاترین خسارت ها به بخش زیرساخت راه های اصلی و روستایی و پل ها با 460 میلیارد تومان، نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها 389 میلیارد تومان و بخش کشاورزی با خسارت 386 میلیارد تومان عنوان شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.