به گزارش خبرنگار ایرنا، روز یکشنبه در آئین افتتاح پل سوم شعبان بر روی رودخانه گاماسیاب در شهرستان صحنه، افزود: اگر سپاه این پل را در مدت سه روز نمی ساخت ما باید 6 ماه به دنبال ساخت پل می بودیم و در این مدت مردم منطقه با مشکلات فراوانی روبرو می شدند.
او ساخت این پل توسط قرارگاه نجف سپاه را نمونه کار جهادی دانست و افزود: سپاه در جریان زلزله نیز کمک های بسیار خوبی کرد که جای قدردانی دارد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه از چهارم تا دوازدهم فروردین درگیر بحران سیل بودیم، گفت: نزولات جوی را اگر خوب مدیریت کنیم نه تنها تهدید نیست بلکه این رحمت های الهی تبدیل به یک فرصت می شود.
وی افزود: با همدلی و وفاق در استان باوجود اینکه جزو استان هایی بودیم که سامانه بارشی قوی داشتیم اما به خوبی مدیریت کردیم.
او از مشارکت همه دستگاه ها، ادارات و نهادها به ویژه نیروهای مسلح قدردانی کرد و گفت: مردم هم به خوبی با ما مشارکت کردند و توانستیم از این بحران عبور کنیم.
وی فعالیت در این بحران سیل را نوعی تجربه و تمرین برای همه دستگاه ها دانست و افزود: نکته مهم در این موضوع، عبور آنی از بحران و نماندن در بحران است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله سال 96 غرب کرمانشاه گفت: ما هم در زلزله و هم در سیل اخیر توانستیم سریع از بحران خارج شویم.
استاندار کرمانشاه از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز قدردانی کرد و گفت: آیت الله علما همیشه حامی ما بوده و مایه دلگرمی مدیران و مردم استان است.
او از اطلاع رسانی های خوب صدا و سیما و رسانه ها نیز در مدت اخیر قدردانی کرد.
وی همچنین از حضور موثر روحانیون در جریان زلزله و سیل اخیر و در کنار مردم بودن آنها تشکر کرد.
پل سوم شعبان بر روی رودخانه گاماسیاب در روستای علی‌آباد گروس شهرستان صحنه روز یکشنبه با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده قرارگاه نجف و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.
روستای علی‌آباد گروس حدود 150 نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی شهرستان صحنه واقع شده است.
نورالدین فرزادی، فرماندار صحنه به ایرنا گفت: بارش 125 میلیمتری باران در صحنه طی 48 ساعت، سبب سیل و تخریب 10 پل ارتباطی اصلی در این شهرستان شد.
به گفته وی، در یک برآورد تخمینی، سیل و بارندگی بیش از 500 میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرد.
پل علی آباد گروس که 25 روستای شهرستان صحنه را به هم ارتباط می داد بر اثر سیلاب هفته گذشته تخریب شد.
صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.