حجت الاسلام هادی عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون 10 خانواده ایثارگر سیل زده که در سیل اخیر آسیب دیده اند به بنیاد شهید اعلام خسارت کرده اند.
او در ادامه از تشکیل چهار کمیته؛ پشتیبانی، امداد و اسکان، کمیته هماهنگی و اطلاع رسانی و کمیته تماس تلفنی برای کمک به مردم سیل زده به ویژه جامعه ایثارگران در بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: هم اکنون 10 اکیپ سرکشی و امداد رسانی به جامعه ایثارگر در حال خدمت رسانی هستند.
وی همچنین آمادگی سازی سالن های ورزشی و مهمان سرا بنیاد شهید برای اسکان اضطراری خانواده ها، خرید و تجهیز کف کش، ماسه و گونی و تجهیز افراد، بستن مسیرهای احتمال سیل، بسیج کارکنان از جمله اقدامات پیشگیرانه بیناد شهید قبل از شروع بارندگی ها عنوان کرد.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد، در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل منجر شد.
بالاترین خسارت ها به بخش زیرساخت راه های اصلی و روستایی و پل ها با 460 میلیارد تومان، نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها 389 میلیارد تومان و بخش کشاورزی با خسارت 386 میلیارد تومان عنوان شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.