یک نماینده مجلس تاکید کرد: در شرق استان کرمانشاه هنوز در مناطقی از جمله مناطق کشاورزی و مزارع آبگرفتگی‌ها وجود دارد و آب‌ها فروکش نکرده و در زمین‌های مردم جاری است.

فرهاد تجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت استان کرمانشاه در پی بارندگی‌های اخیر در این استان، گفت: کرمانشاه چندصباحی است که با مشکلات عدیده‌ ناشی از بلایای طبیعی مواجه شده است. یکی از آن‌ها زلزله مخربی بود که سال گذشته با کمک مردم و مسئولان تا حدودی مشکلاتش حل شد و هنوز مردم از درد زلزله و مشکلات ناشی از آن رهایی نیافته بودند که شاهد طغیان رودخانه‌ها به‌خصوص در بخش شرقی این استان بودیم.

وی تاکید کرد: درپی این بارندگی‌ها بخش زیادی از مزارع و روستاهای ما در منطقه شرقی استان دچار آب‌گرفتگی شدند اما امیدواریم به یاری خداوند و با تدابیری که در نظر گرفته می‌شود، بخشی از مشکلات حل شود. هرچند که جلوی بخشی از مشکلات را نمی‌توان گرفت و نمی‌توان مدیریت کرد ؛ چراکه این مساله بستگی به حوزه آبریز‌های پایین دست و بالا دست هم دارد اما بخشی هم قابل مدیریت کردن است.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: در این مدت استاندار و مدیریت بحران استان خوب عمل کردند و در حوزه‌هایی که امکان تجمع آب وجود داشت، رودخانه‌ها را لایروبی کردند تا جریان آب روان شود و آب تجمع نکند. اما در بخش‌هایی به دلیل شدت بارش‌ها لاجرم آب بیش از حد سرریز کرد و مسئولان تلاش کردند که وضعیت را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این سیل خسارات زیادی بر جای گذاشت، به خصوص در بخش کشاورزی که امیدواریم با همت مسئولان و هماهنگی مردم جبران شود.

تجری خاطرنشان کرد: در شرق استان کرمانشاه هنوز در مناطقی از جمله مناطق کشاورزی و مزارع، آبگرفتگی‌ها وجود دارد و آب‌ها فروکش نکرده و در زمین‌های مردم جاری است. امیدواریم با توجه به شرایط پیش آمده و مدیریتی که می‌شود، در آینده نزدیک شاهد تخلیه این آب‌ها و عادی شدن شرایط باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه قصرشیرین و سرپل ذهاب میزان خسارات به اندازه دیگر مناطق نبود هرچند که در منطقه ما هم یکی از همشهریان‌مان در جریان سیل جان خود را از دست داد. آب وارد حوزه کشاورزی قصرشیرین و سرپل ذهاب شد و خساراتی هم به بار آورد اما وارد منازل مردم نشد لذا مردم منطقه ما نیازشان به کمک‌‌های مردمی نیافتاد اما در سایر مناطق استان مشکلاتی پیش آمده که امیدواریم هرچه سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.