علیرضا تخت شاهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سلامت آب در مناطق سیل زده استان کرمانشاه بررسی شده و هیچگونه آلودگی در آب شرب شهرهای استان کرمانشاه وجود ندارد.
وی اظهار داشت: با اقدام هایی که در زمینه سلامت آب شرب شهرهای استان انجام شده، تاکنون حتی یک مورد آلودگی آب در شبکه توزیع و آبرسانی در مناطق سیل زده نداشتیم.
وی اضافه کرد: با توجه به بارش های اخیر و وقوع سیل های بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی استان، اقدام های مدیریتی و عملیاتی گسترده ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب در مناطق سیل زده صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه از زمان بروز سیلاب، با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز بازدیدهای میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی به عمل آمد، افزود: خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و به موقع، تاکنون موردی از آلودگی آب شرب شهرها و بیماری های منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، بازدید مکرر از سامانه های آبرسانی با ریسک بالا و انجام تست های کلرسنجی، کدورت سنجی، آزمایش میکروبی و توزیع مواد گندزدا به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریت های بهداشتی آب، و شست و شو و رفع گرفتگی شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب برای جلوگیری از پس زدگی آن به داخل منازل نیز در این ایام از جمله اقدام های صورت گرفته در این خصوص بوده است.
تخت شاهی ادامه داد: از آنجایی که در زمان وقوع چنین حوادثی ممکن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگی‌های میکروبی و بیماری‌های عفونی ایجاد شود، به منظور پیشگیری از این موضوع اقدام به کلرزنی و چک کردن بار میکروبی و آلودگی آب و انجام آزمایشهای لازم درمحل، کردیم و سطح کلر آب‌ها مورد سنجش قرار گرفت.
وی تاکید کرد: باوجود کارستیک بودن منابع آبی و بالارفتن کدورت آب در اینگونه مواقع، خوشبختانه با پیش بینی شرایط و اقدام های به عمل آمده، طی این مدت حتی یک مورد آلودگی آب شرب هم در مناطق سیل زده نداشتیم و در برخی مناطق هم که کدورت آب بالارفت بلافاصله از ورود آن به شبکه توزیع جلوگیری و تانکرهای سیار آبرسان اعزام و آب بسته بندی شده و بطری شده توزیع گردید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: همکاران حوزه معاونت بهره برداری و آزمایشگاه شرکت، از ساعات پایانی بارش ها که آب وارد شبکه توزیع شهرهای سیل زده شد، مرتبا به کنترل میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب پرداختند و آزمایش های مختلف روی آب شرب این شهرها انجام شده و هیچگونه مشکل و یا آلودگی مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دارای آزمایشگاه پیشرفته و مجهز به بروزترین و پیشرفته ترین ابزار آزمایشگاهی است، افزود: همچنین برخی شهرهای استان مجهز به تجهیزات اندازه گیر آنلاین هستند و در سایر شهرها نیز با تجهیزات آزمایشی قابل جابه جایی و پرتابل، پارامترهای اولیه، سنجش شده و مشکلی وجود نداشته است.
تخت شاهی تاکید کرد: در برخی نقاط به علت قطع برق و در نتیجه توقف فعالیت ایستگاه های پمپاژ و یا جلوگیری از ورود آب به شبکه توزیع به منظور حفظ سلامت شهروندان، قطعی و یا افت فشار آب داشتیم.
به گفته وی در شهری مانند ریجاب که منبع آب آن بر اثر بارندگی های اخیر دارای کدورت می باشد، آبرسانی به شهروندان از طریق تانکرهای سیار آبرسان و توزیع آب بسته بندی و بطری شده صورت می گیرد.
گفتنی است در روزهای گذشته آبرسانی به برخی شهرهایی که درمعرض سیلاب مشکلاتی در توزیع آب شهری داشتند با 22 تانکر سیار آبرسان انجام شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل شد.
سیلاب خسارت فراوانی به زیرساخت‌های این استان به ویژه در حوزه کشاورزی و راه وارد کرد.
شدت بارش‌ها و سیل در شرق و جنوب شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بیشتر بود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.