علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های امسال از اول مهر 97 تا ساعت 11 ظهر امروز (17 فروردین) نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل که 314 میلی متر بوده 135 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 92 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت اخیر پاوه با 14.6 میلی متر، روانسر با 14.4 میلی متر و جوانرود با 11.7 میلی متر بیشترین بارش های سطح استان را به خود اختصاص داده اند.
زورآوند همچنین با بیان اینکه طی این مدت بارشی در شهرهای صحنه و سومار گزارش نشده است، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز 2.1 میلی متر عنوان کرد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه با احتساب این بارش ها میانگین بارندگی در شهرستان پاوه به بیش از یک هزار و 358 میلی متر رسیده است، گفت: گواور نیز میانگین بارش های سال زراعی جاریش به یک هزار و 2 میلی متر رسیده است.
وی گفت: جوانرود با حدود 944 میلی متر بارش، گیلانغرب با 885 میلی متر، دالاهو با 866 میلی متر، ثلاث باباجانی با 852 میلی متر و روانسر میز با 825 میلی متر بارندگی در زمره پربارش ترین شهرهای استان قرار دارند.
زواروند یادآوری کرد: شهرهای کنگاور، سراورد، صحنه، گهواره و ماهیدشت نیز در سال زراعی جاری میانگین بارش باران در آن ها به بیش از 700 میلی متر رسیده است.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز 654 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که 197 میلی متر بود233 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 85 درصد رشد نشان می دهد.
وی در پایان و با اشاره به استقرار سامانه بارشی در جو استان، گفت: انتظار می رود فعالیت این سامانه تا پایان امروز همچنان ادامه یافته و در اغلب نقاط استان شاهد بارندگی باشیم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.