نوربخش حاتمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش های مناسب سال جاری، مبارزه با علف های هرز مزارع ضروری بوده و از طرفی مبارزه با آفاتی نظیر سن گندم، شته مومی کلزا همچنین بیماری های قارچی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: به منظور مبارزه اصولی با آفات و بیماری ها، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز، در مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی دهستانها و شهرستانها به صورت کشیک حضور داشتند و توصیه های فنی لازم را در اختیار کشاورزان قرار دادند.
حاتمی با اشاره به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از 600 میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده که نسبت به مشابه سال قبل 89 درصد افزایش و نسبت به متوسط بلند مدت 75 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در این شرایط مطلوب بارندگی شرایط خوبی برای تولید محصولات پاییزه و بهاره فراهم شده که توصیه های لازم در این خصوص توسط کارشناسان به کشاورزان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به کشت بهاره محصولات کشاورزی بخصوص چغندرقند، از کشاورزان درخواست کرد نسبت به کاشت به موقع و بر اساس سهمیه ابلاغی اقدام کنند.
حاتمی همچنین به کشاورزانی که قصد کاشت گوجه فرنگی را دارند توصیه کرد نسبت به تولید و تهیه نشاء مناسب و آماده سازی بستر کاشت و آماده سازی زمین اقدام نمایند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در استان انواع نهاده ها شامل کود و سم به اندازه کافی موجود هست و نگرانی در این خصوص نداریم.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.