به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که به مناسبت عید مبعث داشتند به همبستگی مردمی و روحیه بسیجی مردم در سیل اخیر اشاره داشتند و سطح آن را بسیار مناسب اعلام کردند.
وی با تاکید براینکه ملت ایران در این حادثه نیز جانانه وارد میدان شد، اظهار داشت: همه ما باید به سیل زدگان کمک کنیم، دولت به تنهایی نمی تواند این بار را بردوش کشد و همدلی و کمک مردمی ضرورت دارد و از مردم سیل زده که صبورانه با این حادثه برخورد کرده اند کمال قدردانی را داریم.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: استاندار کرمانشاه چه در حادثه زلزله و چه در حادثه سیل اخیر پای کار بوده و از ستاد بحران، سپاه، ارتش، بسیج و همه ارگان های خدمات رسان در این حادثه تشکر می کنیم.
آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه ظهور و بعثت پیامبران در جوامع بشری یک حرکت بزرگ با جهت گیری خاص است از ایستادگی توحید و کفر در مقابل هم به عنوان یکی دیگر از بخش های فرمایش های رهبری در روز عید مبعث یاد کرد.
وی با بیان اینکه مکتب امامت و ولایت مایه اقتدار و عظمت انسان ها است، افزود: امیرالمومنین علی(ع) خود و فرزندانش را به ستارگانی تشبیه می کند که در دل شب و ظلمت مایه آرامش و هدایت انسان می شوند.
آیت الله علما از نهضت عاشورا به عنوان یک الگوی هدایت برای بشریت یاد کرد و اظهار داشت: همه پیامبران برای تربیت توحیدی آمده اند چنانچه پس از واقعه عاشورا میلیون ها انسان در دانشگاه و مکتب امام حسین (ع) تربیت شدند و تا به امروز از این مکتب پیام می گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد، باید حق تقوا را به جا آوریم و هدایت بهترین هدیه الهی است که مسوولیت این هدایت برعهده رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) است و باید حق تقوا را به جا آوریم و تلاش ما به دست آوردن رضایت پروردگار باشد چرا که سرمایه ما همین تقوا است.
وی از 18 فروردین به عنوان حلول ماه مبارک شعبان یاد کرد و گفت: امام راحل به این ماه و مناجات شعبانیه توجه ویژه داشتند و ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای مهیاشدن ماه مبارک رمضان است و این 2 ماه گذرگاه مومنان برای ضیافت الله است.
آیت الله علما از 19 فروردین به عنوان سالروز شهادت آیت الله محمدباقر صدر و خواهر وی در سال 59 به دست حکومت بعث عراق یاد کرد و ادامه داد: وی از متفکران و مجتهدان بزرگ جهان اسلام بوده است.
امام جمعه کرمانشاه از سوم شعبان به عنوان سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، آغاز قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال 59 و شهادت مرتضی آوینی در سال 72 یاد کرد و افزود: چنین روزی به عنوان روز انرژی هسته ای نامگذاری شده است و چهارم شعبان یادآور ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز است که این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.