به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه مهندسی 42 امام علی (ع) قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه ساخت پل اضطراری برای مردم روستای علی‌آباد گروس را دیروز چهارشنبه آغاز کرده و تا فردا جمعه به پایان می‌رساند.
به دنبال بارش‌های سنگین باران و طغیان رودخانه گاماسیاب در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، پل روستای علی‌آباد گروس تخریب شده بود.
این روستا حدود 150 نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی شهرستان صحنه واقع شده است.
این پل ارتباط 6 روستای چمچمال را با مرکز شهر قطع شده است.
نورالدین فرزادی، فرماندار صحنه به ایرنا گفت: بارش 125 میلیمتری باران در صحنه طی 48 ساعت، سبب سیل و تخریب 10 پل ارتباطی اصلی در این شهرستان شد.
صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
سامانه بارشی قوی که از روز یکشنبه از سمت کرمانشاه وارد آسمان ایران شد، طی 48 ساعت بارش شدید برف و باران، سبب سیل و خسارت گسترده بویژه در شرق و جنوب شرقی این استان شد.
آنچنان که جلیل بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین خسارت‌های سیل اخیر در این استان به راه‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های شهری وارد شد و در حوزه تولید هم بیشترین زیان را بخش کشاورزی(زراعت، دام و شیلات) دید.
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه هم به ایرنا گفت: سیل اخیر بیش از 350 دهنه پل و آبراه استان را تخریب کرده و دست‌کم 243 میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی استان خسارت زده است.
بازوند همچنین گفت که بیش از 70 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در این سیل خسارت دیده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.