به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری چهارشنبه شب در باره آخرین وضعیت شهرک کرناچی افزود: استاندار نیز باجدیت به دنبال تامین اعتبار لازم از طریق مصوبات دولت برای پرداخت خسارت به این آسیل دیدگان است.
وی اظهار داشت: متاسفانه حدود ٢٥٠ واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه قره سو به صورت غیرقانونی ساخته شده اند که می بایست شهرداری و آب منطقه ای جلوی این ساخت و سازها را می گرفتند ولی متاسفانه در این زمینه قصور داشته اند.
سالاری اضافه کرد: از این تعداد، حدود ١٥٠ واحد با بالا آمدن آب رودخانه قره سو در محاصره آب و یا آبگرفتگی قرار گرفته اند.
وی گفت: از چند روز قبل از طغیان رودخانه و با پیش بینی بارش های سنگین، تذکرهای لازم برای تخلیه این واحدها داده شد. همچنین پیش بینی اسکان موقت اهالی در محل هایی که فرمانداری و هلال احمر آماده کرده بودند؛ انجام گرفته بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: تعدادی از صاحبان این واحدهای در معرض خطر، همکاری کرده و جابجا شدند اما متاسفانه تعداد دیگری توجه نکردند. البته آن ها نیز با بالا آمدن آب مجبور به ترک منازل خود شدند و به سرعت به مدرسه و مسجدی که تجهیز به چادر و پتو و... شده بود؛ جابجا شدند و اسکان موقت یافتند.
وی ادامه داد: هم اکنون محل اسکان، غذا، وسایل گرمایشی و آب معدنی در اختیار این سیل زدگان قرار داده شده است.
وی پیش بینی کرد؛ حداکثر تا یک هفته دیگر آب رودخانه به سطح قبلی خود برگردد و این عزیزان دوباره به منازل خود باز گردند.
شهرک کرناچی در خروجی جاده سنندج واقع شده است، این شهرک حدود چهار هزار خانوار با جمعیتی حدود 20 هزار نفر دارد و پیش از این روستا بوده و هم اکنون در محدوده قانونی شهر کرمانشاه قرار دارد.
53 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.