نورالدین فرزادی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شهرستان صحنه طی 2 روز گذشته 125 میلیمتر بارش به ثبت رسیده که همه مردم و مسئولان شکرگذار نعمت الهی هستیم.
فرماندار صحنه ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده بود و تدابیری که ستاد مدیریت بحران صحنه برای مقابله با سیل و خطرات احتمالی آن اتخاذ کرده بود، با هدایت مسیر سیل های اخیر میزان خسارت ها کاهش یافت.
وی با اشاره به وجود رودخانه های گاماسیاب، دینورآب و مریم نگار و حجم آبی که از شهرستان های بالادستی همچون کنگاور و سنقر به این شهرستان اضافه می شود، افزود: حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان دچار آبگرفتگی شده است.
فرزادی پور با اشاره به اینکه به 302 واحد مسکونی در روستاها خسارت وارد شده است، افزود: تعداد 202 واحد محل جایگاه دام، انبار علوفه و تاسیسات نیز در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.
فرماندار صحنه در ادامه گفت: بر اثر رانش کوه و ریزش دیواره منبع آب و بستر خط انتقال، سه شهرک در صحنه با قطعی آب مواجه شدند که به وسیله تانکرهای سیار آب شرب و آب معدنی مشکل مردم را حل کرده ایم.
او اضافه کرد: تلاش می کنیم تمام توان خود را به کار گیریم، امروز جریان آب را برقرار کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: از 53 روستای در معرض سیل تعداد 42 روستا در محاصره آب قرار دارند که به سرعت با ایجاد کانال های انحرافی وارد کار شده ایم و امیدواریم با کاهش بارندگی ها و فروکش کردن آب هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.
فرماندار صحنه با بیان اینکه خسارات وارده باید به سرعت جبران شود، گفت: اگر تمهیدات لازم در نظر گرفته نمی شد وضعیت بدتر از این می شد اما تلاش گسترده مجموعه درگیر در کار از خسارات بیشتر جلوگیری کرد.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌های گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.