به گزارش خبرنگار ایرنا، رستگار یوسفی روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جوانرود که با حضور نماینده ویژه استاندار کرمانشاه برگزار شد، با تقدیر از همراهی و همدلی همه مردم و مسئولان افزود: اگرچه خسارتی به زیرساخت های شهرستان وارد شد اما توانستیم با تدابیری که اندیشیده شد به خوبی تهدیدهای سیل را پشت سر بگذاریم.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته با وجود بارش شدید باران و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر سامانه بارشی قوی خوشبختانه تاکنون مشکل حادی در شهرستان پیش نیامده است.
فرماندار جوانرود خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت مردم، مسئولان، روحانیون، امامان جمعه و جماعات، نیروهای نظامی و انتظامی، رسانه ها، شورا و شهرداری، دهیاران و شوراها، تشکل های مردم نهاد با تشکیل کارگروه سیل اقدام های موثری برای پیشگیری از حوادث احتمالی انجام دادیم که بسیار تاثیرگذاربود.
یوسفی به قطع برق 47 روستای جوانرود در شب گذشته اشاره کرد و گفت: باوجود همه محدودیت ها با تلاش پرسنل زحمت کش اداره توزیع برق شهرستان در کمتر از 2 ساعت برق این روستا ها وصل شد.
وی با بیان اینکه 19 روستای جوانرود در معرض رانش زمین قرار دارند، افزود: تاکنون مشکی در این روستاها نداشته ایم.
فرماندار جوانرود به اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از سیل اشاره کرد و گفت: اخطاریه به دکه داران و دستفروشان بازارچه و تخلیه و ساماندهی آنان، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، شناسایی نقاط حادثه خیز ، تامین سوخت و نان و موادغذایی در بین مردم، اطلاع رسانی به روستائیان و عشایر برای ممانعت از حضور در حاشیه رودخانه ها و کوه ها و ارتفاعات برای جلوگیری از خطرهای صاعقه تنها بخشی از اقدام های انجام گرفته این شهرستان برای پیشگیری از حوادث احتمالی سیل بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و نماینده ویژه استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه فرماندار، مردم و مسئولان جوانرود برای پیشگیری از حوادث احتمالی سیل سنگ سنگ تمام گذاشته اند، گفت: من حامل سلام استاندار کرمانشاه هستم و به نمایندگی از مهندس بازوند از مسئولان و قشرهای مختلف مردم که در راستای امنیت و آسایش مردم سنگ تمام گذاشته اید، قدردانی می کنم.
مجید یزدان پناه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه تهدیدهای زلزله را باید به فرصت تبدیل کرد، افزود: پیرو فرمایش معظم له باید تهدیدهای سیل را هم به فرصت تبدیل کنیم.
وی به مهاجر پذیری شهر جوانرود اشاره و اظهار داشت: این بیانگر مهربانی و خونگرمی مردم و مدیریت خوب مسئولان این شهرستان است که در بخش های مختلف از جمله کمبود فضای آموزشی مزید برعلت شده است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.