به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش محمودیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان استان از روستای زرور افزود: تعداد 12 خانوار ساکن در این روستا با اتخاذ تدابیر لازم از منازلشان خارج شدند.
وی اظهار کرد: اهالی این روستا در 2 سرسرای ورزشی در شهر سرمست گیلانغرب اسکان اضطراری شده و اقدام های امدادی نیز با توزیع بسته های غذایی انجام شده است.
فرماندار گیلانغرب گفت: حجم بارش ها و ریزش کوه خسارتهایی نیز به زیرساخت ها به ویژه راه ارتباطی این روستا وارد کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت: محدودیتی به منظور پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض برای خانوارهای آسیب دیده این روستا نداریم.
جلیل بالایی، از خسارت جزیی به سه روستا بر اثر زلزله 5 و 2 دهم ریشتری امروز سومار هم خبر داد و افزود: بخشی از راه ارتباطی در بخش سومار هم که به علت ریزش مسدود شده بود، امروز بازگشایی شد.
وی اظهار داشت: تیم کارشناسی به منظور ارزیابی میزان خسارت وارده و همچنین توپوگرافی محل احداث این روستا در کمترین زمان ممکن حضور خواهند یافت تا پس از تایید مراحل کارشناسی اقدام مقتضی برای بازسازی واحدهای مسکونی روستا در نقطه امن آن آغاز شود.
نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استاندار کرمانشاه دستورات مقتضی را به منظور امدادرسانی مناسب به حادثه دیدگان این روستا صادر کرده است.
فرهاد تجری افزود: مقرر شده ضمن بررسی علل رانش زمین و خسارت وارده به اهالی، تمهیدات مناسب در جهت تسریع در روند بازسازی این روستا با اختصاص اعتبار مورد نیاز و همچنین امدادرسانی لازم برای اسکان موقت خانواده های آسیب دیده تا رفع مشکلات به وجود آمده به عمل آید.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌ گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.