چهارمین دهه انقلاب و گذشت 40 سال از آری گفتن ملت انقلابی ایران به نظامی که خود به دنبالش بودند امروز نشان می دهد که آن ملت مسیر را نه تنها خوب انتخاب کردند بلکه خوب هم از آن پشتیبانی و حمایت می کنند.
همه پرسی 12 فروردین سال 58 علاوه بر اینکه خواسته ملت مسلمان ایران را در انتخاب نظامی برخاسته از انقلاب خود نشان داد، درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) را نیز به جهانیان یادآوری کرد.
حضرت امام (ره) در زمانی که همه از پیروزی انقلاب خوشحال و شادمان بودند و برخی ها حتی همه پرسی را نیز لازم نمی دانستند با ژرف اندیشی و آینده نگری خود قاطعانه خواستار برگزاری این همه پرسی شد و فرمودند که نظام سیاسی آینده کشور را باید به همه پرسی مردم بگذارم.
حضرت امام با بیان اینکه «پنجاه سال دیگر خواهند گفت با سوءاستفاده از احساسات مردم، نظام مورد نظر خود را بر مردم تحمیل کردند»، اوج درایت و آینده نگری خود را به عنوان رهبری دینی و سیاسی به دنیا فهماند و ثابت کرد که اعتقاد عمیق به مردم سالاری دینی دارد.
همه پرسی 12 فروردین سال 58 را می توان از جهات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار داد که یکی از مهمترین آنها، رجوع به آرای مردم از سوی رهبر انقلاب بود.
در حالیکه نگاه های دنیا به انقلاب نوپای ملت ایران بود و دشمنان این ملت به شکست انقلاب بودند و با تبلیغات روانی به کشورهای دیگر اعلام می کردند که نظام آینده ایران اعتقادی به دموکراسی و مراجعه به آرای مردمی ندارد، همه پرسی یک تودهنی بزرگ بر دهان یاوه گویان بود.
همه پرسی 12 فروردین سال 58، به دنیا فهماند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم انقلاب را به پیروزی رساند و در شکل گیری نظام سیاسی کشورمان نیز به همان مردم رجوع کرد و از این رو مردم هم با رای 98.2 درصدی به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.
'جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر'، فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، رهبری که به دنبال احیای اسلام بود و می خواست حکومتی بر گرفته از احکام اسلامی برپا کند و از سوی دیگر اعتقاد بر مشارکت مردم و دخیل کردن آنها در تصمیم گیری ها داشت و از این رو با تلفیق جمهوریت و اسلامیت نظام سیاسی ایران را شکل داد و امروز این نظام با اقتدار و قدرت در دنیا سرآمد شده است.
آری گفتن ملت انقلابی ایران به جمهوری اسلامی در جریان همه پرسی، ادبیات جدیدی را وارد سیاسی دنیا کرد و آن مردم سالاری دینی بود، این سبک از مردم سالاری که تلفیقی از جمهوریت و اسلامیت بود بحث های زیادی در دنیا به دنبال داشت و برخی معتقد بودند که میان جمهوریت و اسلامیت هیچ همخوانی وجود ندارد.
اما حضرت امام (ره) با اعلام جمهوری اسلامی به عنوان نظام سیاسی برخاسته از انقلاب ملت ایران، به دنیا ثابت کرد که جمهوریت و اسلامیت نه تنها با هم در تضاد نیستند بلکه مشترکات فراوانی هم دارند و منافاتی بین این 2 مقوله وجود ندارد.
امروز بعد از گذشت 40 سال از همه پرسی 12 فروردین سال 58، ملت ایران هر ساله در قالب انتخابات، راهپیمایی ها و سایر اشکال دیگر، همچنان برخاسته خود ایستاده اند و با تمام توان از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنند و از آن حفاظت و پشتیبانی هم می کنند.
امروز در حالی چهلمین سال از آن همه پرسی را پشت سر می گذاریم که ملت ایران با وجود تمام فشارهای دشمنان، یک ذره از خواسته انقلابی خود عقب نشینی نکرده و برای اعتلای نام اسلام و ایران از جان خود نیز می گذرد.
3033/8066
**خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.