شاهپور حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش‌های سنگین نزولات آسمانی و بازدید از سطح روستاهای شهرستان سرپل ذهاب افزود: مشخص کردن نقاط پرخطر سیلاب و برپایی چادر اسکان اضطراری در سطح مدارس و مساجد و نقاط امن برای خانواده های در معرض خطر و همچنین دپو چادر و پتو با ظرفیت بالا در سطح روستاهای هدف از دیگر اقدام های جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب عنوان کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب نیز گفت: با تمام امکانات لجستیکی با همکاری گروه تخصصی سماوات از پنج روز گذشته در خدمت مردم شهرستان برای مقابله با خطر احتمالی سیلابی شدن رودخانه ها هستیم.
سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی به خبرنگار ایرنا افزود: 20 دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه تانکر حمل آب شرب و چهار دستگاه بیل مکانیکی با همکاری سپاه ناحیه سرپل ذهاب به مردم خدمات رسانی کرده است.
وی اظهار کرد: پاکسازی معابر و مسیل ها، انحراف مسیر آب های روان روستایی و شهری از فعالیت های پیشگیرانه گروه تخصصی سماوات است.
وی گفت: فعالیت نیروهای گروه تخصصی سماوات در 15 روستای دشت ذهاب، هشت روستای دهستان قلعه شاهین و 6 روستای دهستان بشیوه و پاطاق و تلاش ما در روستاهای امامیه علیا و امامیه سفلی به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
وی ادامه داد: همکاری مردم در عبور از بحران بسیار تاثیرگذار است و اهالی روستا در معرفی نقاط حادثه خیز با نیروهای قرارگاه همکاری کنند.
امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: تمام دستگاههای دولتی ، نهادهای امدادی و نیروهای مسلح شهرستان در پی هشدارهای هواشناسی آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین جواد فاطمی نسب افزود: سپاه پاسداران به خصوص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باتمام توان خود برای مقابله با سیل احتمالی به میدان آمده و خدمات ارزنده ای انجام داده است.
وی ادامه داد: ستاد بحران شهرستان با ریاست فرماندار در آمادگی کامل قرار دارند و از تمامی دستگاهها و نیروهای مسلح شهرستان بخاطر اقدام هایی که انجام دادند، تشکر می کنم.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: امید است با تلاش دستگاه های مختلف و همکاری مردم از این شرایط بحرانی که توسط هواشناسی و مدیریت بحران اعلام شده عبور کرده و شاهد خسارات جانی و مالی مردم نباشیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش های استان کرمانشاه از عصر شنبه (10 فروردین) آغاز و به تدریج تا روز چهارشنبه (14 فروردین) در تمام نقاط استان ادامه پیدا می کند.
شدت بارش ها از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه و برای تمامی نقاط استان کرمانشاه خواهد بود.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.