به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه افزود: همچنین 856 مدرسه، 900 باب سالن ورزشی و 227 باب مسجد در معرض سیل در استان نیز شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه 10 سد در دست بهره برداری در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: یک میلیارد و 352 میلیون متر مکعب حجم مخازن این سدها است که اکنون یک میلیارد و 206 میلیون مترمکعب در این سدها وجود دارد و هنوز 145 میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در موج اول بارش ها 250 راس دام سبک، 9 راس دام سنگین تلف شدند و به جایگاه های دام نیز در اثر شدت بارندگی ها خسارت وارد شد.
به گفته بازوند، 174 واحد مسکونی نیز در بارندگی های اخیر در استان کرمانشاه آسیب دیده و به اغلب زیرساخت ها بخصوص زیرساخت های مربوط به وزارت نیرو خسارت زیادی وارد شده است.
او میزان خسارات وارد شده به وزارت نیرو در استان را 243 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 120 میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی خسارت وارد شده و 300 دهنه پل و ابنیه فنی در بخش وزارت راه نیز دچار خسارت شده است.
وی اظهار داشت: به سایر دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و دیگر بخش ها نیز بیش از 200 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
وی با اشاره به آغاز موج دوم بارش ها از امروز در استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود بین 120 تا 150 میلی متر باران در استان ببارد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان گفت: یک وفاق گسترده میان مردم و مسئولان برای مدیریت سیلاب ها شکل گرفته است و باید از همکاری و مشارکت مردم و مدیران و پرسنل ادارات قدردانی کنم.
بازوند از حضور معاون رییس جمهوری در استان قدردانی کرد و گفت: دکتر جهانگیری همیشه عنایتی ویژه به استان کرمانشاه داشته اند و مردم این منطقه پیگیری های ویژه ایشان در ایام زلزله، مرحله امداد و نجات، اسکان اضطراری و دوران بازسازی و تخصیص به موقع تسهیلات را از یاد نمی برند.
او گفت: خوشبختانه یک وفاق و همدلی گسترده میان مردم و ادارات و ارگان های مختلف شکل گرفته است و امیدواریم با این پشتوانه بتوانیم به خوبی این ایام را مدیریت کنیم.
وی تصریح کرد: یک آمادگی و هماهنگی خوبی در استان برای مقابله با سیلاب های احتمالی صورت گرفته است و خوشبختانه مردم نیز مشارکت بسیار خوبی برای مقابله با سیلاب ها داشته اند.
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود سه تقاضا از معاون اول رئیس جمهوری کرد و گفت: انتظار تخصیص آب در قالب سامانه سردسیری را در سال 98 داریم چرا که توسعه کرمانشاه بستگی به این سامانه دارد.
بازوند بازگشایی مرز خسروی و و توجه ویژه به دهکده لجستیک یا بندر خشک را نیز از معاون رئیس جمهوری خواست و از دکتر جهانگیری خواست این مطالبات مردم کرمانشاه را پیگیری کند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.