به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلیل بالایی عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری افزود: از اول امسال تاکنون 49 جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در آستان برگزار شده که نتیجه آن تصویب 649 مصوبه است که بیش از 90 درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد نحوه جبران خسارات مردم در سیل گفت: پیشنهاد 50 میلیارد تومان برای جبران خسارات از سوی استان به وزارت کشور و هیات دولت ارائه شده است.
وی گفت: نحوه پرداخت خسارات را اعلام می کنیم.
وی در ادامه این نشست خبری به پیش بینی های هواشناسی اشاره کرد و گفت: اوج بارش‌ها از ساعت 18 مروز تا صبح دوشنبه است و تمهیدات براساس هشدارهای سازمان هواشناسی صورت گرفته است.
سخنگوی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار داشت: به مردم توصیه جدی می شود به هشدارهای دستگاه های امدادرسان توجه و از عبور و مرور یا توقف در نقاط آسیب پذیر و کنار رودخانه ها اجتناب کنند.
وی تصریح کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند، دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان تمامی امکانات خود را بسیج کرده اند تا با موفقیت از خطرات ناشی از این سامانه عبور کنیم.
او ادامه داد: دهیارها مسئول ستاد مدیریت بحران در روستاها هستند و تا این لحظه در کار خود موفق بوده اند.
به گفته او، علاوه بر بارش های ناشی از فعالیت این سامانه، نگران آب شدن برف ها و آب های ذخیره شده پشت سدها نیز هستیم.
وی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند.
بالایی افزود: تمامی سدهای استان در حال آبگیری و یا آبگیری شده و توسط یک تیم مجرب مدیریت می شوند و کاملا تحت کنترل هستند.
وی توضیح داد: به حدود 20 هزار خانوار ساکنان نقاط حادثه خیز در کنار رودخانه های شهری و روستایی اخطار تخلیه داده شده است.
او اظهار داشت: بیش از یک هزار و 300 مکان شامل سالن های ورزشی، مساجد و سوله ها برای اسکان سیل زدگان احتمالی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: چادرهای مورد نیاز برای ایجاد کمپ های اضطراری فراهم شده است.
به گفته او، هیات های قایقرانی، کوهنوردی و اتوموبیلرانی با تمام امکانات به کمک مدیریت بحران استان آمده اند.
او تصریح کرد: 180 تیم امداد و نجات با تجهیزات مناسب در نزدیک ترین مکان ها به نقاط آسیب پذیر مستقر شده اند و آماده اقدام هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.