به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در بازدید از این مکان تاریخی گفت: به هر قیمتی که شده تکیه معاون الملک شاهکار معماری اسلامی را برای آیندگان حفظ می کنیم.
هوشنک بازوند با حضور در محل تکیه از نزدیک از تمهیدات درنظر گرفته شده برای کاهش آسیبهای احتمالی به تکیه معاون‌الملک بازدید کرد‌.
استاندار کرمانشاه در این بازدید از امیر آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا و ارشد نظامی آجا در استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان خواست که با اعزام اکیپی از یگان فنی‌ مهندسی ارتش اقدام های حفاظتی فوری و لازم را برای حفاظت از این اثر تاریخی بی نظیر انجام دهند.
وی در این خصوص گفت: حوادث طبیعی همانطور که از نام آنها پیداست بخشی از طبیعت اند. باید تمام توان خود را بکار گیریم که آسیبهای احتمالی جانی، مادی و معنوی را به حداقل ممکن برسانیم.
او ادامه داد: تکیه معاون‌الملک علاوه بر ارزش تاریخی و مذهبی برای کشور، بخشی از هویت فرهنگی استان کرمانشاه است و هرکاری که برای صیانت از آن لازم باشد انجام خواهیم داد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ارتش در این بحران تمام توانش را به کار بگیرد که تکیه به حیات خود ادامه دهد.
وی همچنین تاکید کرد: متعاقب این بحران، میراث فرهنگی طرح جامع و مفصل خود را برای صیانت از این اثر تاریخی ارائه کند.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها از امروز یکشنبه و فردا دوشنبه (11 و 12 اردیبهشت) با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ همراه و سبب آبگرفتگی معابر و احتمالاً سیلاب می شود.
بارش‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تاکنون 631 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد و نسبت به بلند مدت استان 76 درصد افزایش یافته است.
استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی در مناطق مختلف استان دارد که بیش از 2 هزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.