فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاع رسانی و هشدارها، اخطار و تذکر به ساکنان این روستاها برای جابجایی اثاثیه منزل و ترک روستا داده شده و به آنها اعلام کردیم که به جاهای امن بروند تا خدای نکرده مشکل جانی و مالی برای آنها پیش نیایید.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیز برای اهدای چادر به ساکنان روستاها در نقاط امن اعلام آمادگی کرده و همچنین 15 سالن ورزشی شهرستان توسط این جمعیت به چادر و پتو برای اسکان اضطراری افراد تجهیز شده است.
او در ادامه بیان داشت: تمام مدارس شهرستان و مساجد نیز در صورت لزوم برای اسکان اضطراری سیل زدگان و ساکنین منازل آبگرفته آماده شده اند.
رنجبر در ادامه از هشدار کتبی به ساکنان شهرک های کنار رودخانه قره سو مانند مراد آباد، کرناچی و همچنین در مسیر رودخانه تنگ کنش یا شهرک ظفر خبر داد و گفت: به ساکنان این محلات اطلاع رسانی شده که بهتر است جابجا شوند.
فرماندار کرمانشاه همچنین در خصوص آبگرفتگی محلات حاشیه ای مانند محله مُلا حسینی، خیابان ملت و کوچه چمنی شهرک جعفر آباد و ساکنان کهریز، گفت: شهرداری ها به ساکنان هشدارها و اطلاع رسانی لازم را داده اند و برای انحراف آب سیلاب، اقدام به حفر کانال و نهر، کیسه شن، خاک و پمپاژ آب کرده اند.
رنجبر در ادامه به ساکنان، کسبه و مغازه داران حاشیه رودخانه آبشوران در خیابان نواب، وزیری، خیابان حداد عادل و سایر نقاط نسبت به آبگرفتگی و سیلاب اطلاع رسانی شده است.
وی تصریح کرد: شهرداری ها از ساکنان پاساژهای تجاری و مغازه دار همسطح زمین خواسته که برای جلوگیری از آبگرفتگی کیسه شن و خاک تهیه کنند.
او همچنین از افزایش نوبت خبازی ها شهر کرمانشاه در ایام بارندگی خبر داد و گفت: تمام امکانات راهداری، شهرداری و دیگر دستگاه های شهرستان بسیج شده که خدای نکرده در این بحران پیش رو تلفات جانی و مالی پیش نیایید.
شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت 2 میلیونی استان کرمانشاه را در خود جای داده است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی سامانه بارشی قوی از امشب (شنبه) وارد جو استان شده و تا دوشنبه شب بارش های زیادی برای همه نقاط استان به همراه خواهد داشت به گونه ای که کمترین مقدار بارش این سامانه بیش از 60 میلی متر خواهد بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر 97 تا 10 فروردین 98) میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به 646 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل که 312 میلی متر بود 107 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد نشان می دهد.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.