دکتر بهمن روشنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای آمادگی برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان در سطح استان تدابیری اندیشیده شده و بسترهای لازم نیز فراهم گردیده است.
وی اهم اقدامات انجام شده در این ارتباط را تشریح کرد و گفت: کنسل شدن اعمال جراحی الکتیو و پذیرش مراجعین اورژانسی، آماده شدن بیش از 565 تخت بستری و اورژانس در سطح شهر کرمانشاه و شهرستان های تابعه و آمادگی 40 تخت مراقبت ویژه برای پذیرش بیماران خاص از جمله این اقدامات است.
وی اعلام آماده باش نیروهای مراکز درمانی در شرایط بحرانی، اعلام آمادگی برای پذیرش بیمار در نقاهتگاه بیمارستان امام علی (ع)، و برگزاری جلسه نهایی کارگروه مدیریت بحران معاونت درمان برای بررسی وضعیت مراکز درمانی و آمادگی بیشتر در معاونت درمان را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت:
در صورت وقوع سیل، اولین جایی که بر اثر طغیان و بالا آمدن فاضلاب ها مملو از آب می شود، موتورخانه بیمارستان ها خواهد بود که نیاز به تدبیر و آمادگی جدی دارد، زیرا با آب گرفتگی تاسیسات حرارتی و برقی عملا بیمارستان ها از کار بازخواهد ایستاد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی سامانه بارشی قوی از امشب (شنبه) وارد جو استان شده و تا دوشنبه شب بارش های زیادی برای همه نقاط استان به همراه خواهد داشت به گونه ای که کمترین مقدار بارش این سامانه بیش از 60 میلی متر خواهد بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر 97 تا 10 فروردین 98) میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به 646 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل که 312 میلی متر بود 107 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد نشان می دهد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.