امیدعلی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در بارندگی ها و سیل اخیر تعدادی از تیرهای برق استان شکست و باعث قطعی برق بخشی از روستاها شد که در کوتاه ترین زمان تیرهای برق جایگزین نصب و برق این روستاها وصل شد.
او همچنین به آسیب دیدن چند فیلد برق در شهرستان های درگیر سیل خبر داد و اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق قبل از شروع بارندگی ها اقدام به برق کشی چادرهای برپا شده سالن های ورزشی که برای جابجایی زلزله زدگان و سیل زدگان آماده شده بود، کرد.
وی در ادامه یکی از اقدامات پیشگیرانه شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه را قطع برق کانکس و چادر زلزله زدگان برای جلوگیری از برق گرفتگی آنان عنوان کرد و گفت: در زمان سیل و آبگرفتگی، برق کانس و چادر زلزله زدگان شهر سرپل ذهاب بخشی از شهر قطع شد و پس از جابجایی و ایمن سازی برق آنها دوباره وصل شد.
مرادی در ادامه بیان داشت: در پی اخطار سازمان هواشناسی و دستور مدیریت ستاد بحران استان مرخصی تمام نیروهای شرکت برق در ایام عید لغو و برای مقابله با سیل و بحران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند و در زمان شکستگی تیرهای برق و قطع شدن برخی از شهرها به موقع وارد عمل می شویم و به مردم خدمت رسانی می کنیم.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 760 هزار مشترک برق دارد که 630 هزار مورد آن خانگی، بیش از 25 هزار مشترک عمومی و بیش از 10 هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در «سایر مصرف و روشنایی معابر» تعریف می شوند.
تمامی شهرها و روستای استان (غیر از روستاهای خالی از سکنه یا دارای کمتر از سه خانوار) به شبکه توزیع برق متصل هستند.
بارش باران از دوشنبه هفته جاری در استان کرمانشاه آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه (11 و 12 اردیبهشت) با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ همراه و سبب آبگرفتگی معابر و احتمالاً سیلاب می شود.
بارش‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تاکنون 631 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد و نسبت به بلند مدت استان 76 درصد افزایش یافته است.
3033/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.