مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در این باره گفت: در راستای استقرار نظام الکترونیک سلامت، استقرار نسخه نویسی الکترونیک در همه شهرهای استان در سال 98 اجرایی می‌شود.
کیومرث مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و جامعه پزشکی و داروسازان تا پایان امسال همه خدمات سرپایی و بستری بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
آنچنان که مظفری بیان کرد، با الکترونیکی شدن خدمات ارائه خدمت تنها با کد ملی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود.
تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و کاهش قابل توجه خدمات پاراکلینیکی و درمان های القایی، کاهش هزینه های سلامت و هدایت منابع مالی به سمت هزینه های واقعی، معطل نشدن بیماران در مراکز درمانی و افزایش رضایتمندی آنان، کاهش ترددهای غیرضروری، صرفه جویی قابل توجه در مصرف کاغذ، کاهش هم‌پوشانی‌ها، به روز شدن اطلاعات و حذف تاخیر در رسیدگی به اسناد پزشکی و کاهش خطاهای پزشکی و تجویزهای نادرست از مهمترین مزایای نظام الکترونیک سلامت است که مظفری به آن اشاره کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه پیش بینی کرد که با استقرار نظام الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه دست‌کم 30 درصد هزینه های این سازمان کاهش پیدا کند.
سازمان بیمه سلامت ماهیانه بیش از 35 میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان هزینه می کند.

** آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان
مظفری در ادامه با اشاره به تعطیلات نوروزی و وقوع سیل در برخی شهرهای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون همه ادارات بیمه سلامت استان و دفاتر این استان در آماده باش هستند و خدمت رسانی به سیل زدگان را در اولویت قرار داده‌اند؛ همچنین کارشناسان بیمارستانی تنها با دریافت کد ملی به سیل زدگان خدمت ارائه می کنند.

** مددجویان زیرپوشش بیمه سلامت می روند
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین گفت: مددجویان شهری کمیته امداد در حوزه درمان از این کمیته منفک و جزء بیمه شدگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
مظفری افزود: اسناد هزینه‌های پزشکی این مددجویان در فروردین و اردیبهشت 98 پذیرفته می‌شود اما از اول خرداد در قالب بیمه شدگان سایر اقشار برای آنها دفترچه درمانی صادر می کنیم.
او همچنین از بیمه شدن افراد مجهول‌الهویه خبر داد و گفت: این دسته از افراد با ارائه معرفی نامه بهزیستی به سازمان بیمه سلامت، از بیمه خدمات بستری برخوردار می شوند.
به گفته مظفری پس از تایید هویت آنان، در قالب سایر اقشار برای آنها دفترچه درمانی صادر می‌کنیم.
آنچنان که او بیان کرد همه اتباع بیگانه استان کرمانشاه هم با تایید کمیته اتباع استانداری می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند که با این کار در واقع همه افراد فاقد بیمه استان از خدمات سلامت برخوردار می‌شوند.
مظفری در پایان گفت: سامانه ارتباطی مردم با سازمان بیمه سلامت به شماره 1666 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات، شکایات و راهکارهای شهروندان است.
هزار و 40 مرکز درمانی استان کرمانشاه با بیمه سلامت همکاری دارند و 33 دفتر پیشخوان هم برای بیمه شدگان دفترچه صادر می کند.
بیمه شدگان ماهیانه 500 هزار بار به پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی استان مراجعه و خدمت دریافت می کنند.
با اجرای طرح جامع بیمه همگانی سلامت، جمعیت بیمه شده استان از 150 هزار نفر به بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.