به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این هیات، ابتدا از روستاهای بیوند سفلی و علیا که بر اثر بارش های اخیر نقاط بالا دست این روستاها رانش کرده بود بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ساکنان این روستاها قرار گرفتند.
این هیات سپس از شهر شروینه مرکز بخش کلاشی و جاده این شهر به جوانرود و پس از آن از جاده کنار گذر مسیر ساروخان به جوانرود و کنارگذر محله باباجانی به سنجابی نیز بازدید و قول مساعد برای کمک به حل مشکلات این پروژه را دادند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این بازدید به درایت و تدابیر فرماندار جوانرود در رابطه با روستاهای رانشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: آقای یوسفی به موقع عمل کردند و با درایت او و همکارانش واحدهای در معرض مخاطره تخلیه شده و الحمدالله آسیبی به ساکنان این روستا ها وارد نشده است.
مهرداد سالاری همچنین با اشاره به ناپایداری خاک در این روستاها افزود: ناپایداری خاک نیاز به کار زمین شناسی دارد اگر شد خاک را تثبیت و اگر نتوانستیم برنامه های دیگری احتمالا جابجایی روستا باشد، انجام خواهیم داد.
فرماندار جوانرود نیز دراین بازدید گفت: پس از زلزله آبان ماه 96 بیشتر روستاهای این شهرستان درگیر مخاطرات رانش بودند که روستاهای بیوند علیا و سفلی از جمله این روستاها است.
رستگار یوسفی افزود: پس از رانش و ناپایداری خاک در روستاهای بیوند سفلی و علیا بعد از سه بار بازدید میدانی 9 خانواری که در معرض خطر رانش بودند به مکان امنی منتقل شدند.
وی اظهار داشت: پس از فصل بارندگی کار مطالعه و پایداری و تثبیت خاک در دستور کار قرار می گیرد.
فرماندار در ادامه به احداث کنارگذر محله باباجانی به سنجانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: 16 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل بافت های فرسوده برای احداث این کنارگذر اختصاص یافته است که پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
یوسفی یادآور شد: احداث این کنارگذر نقش بسزایی در کاهش بارترافیکی و روان سازی ترافیک دارد.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
بارش باران در چند روز اخیر منجر به راه افتادن سیلاب و آبگرفتگی معابر بخش هایی از این استان به خصوص شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی به صورت میانگین در این چند روز 50 میلی متر باران ثبت شده و بارندگی ها به صورت متناوب همچنان ادامه دارد.
این سازمان همچنین اعلام کرد از روز یکشنبه سامانه قوی دیگری وارد استان کرمانشاه می شود و می تواند منجر به راه افتادن سیل در برخی از مناطق این استان گردد.
7453/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.