فرامرز شوهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال این بارش ها و وقوع سیلاب به تاسیسات و شبکه های آبرسانی 50 روستای استان خسارت شدیدی وارد شد و این تاسیسات از مدار بهره برداری خارج شدند.
وی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده شبکه آبرسانی 20 روستا در مدار بهره برداری قرار گرفته و برای 30 روستای دیگر نیز به صورت آبرسانی سیار تامین آب انجام می شود.
وی اظهار داشت: اکنون تمام امکانات و تجهیزات لازم در محل آماده و در صورت فروکش کردن سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها عملیات ترمیم و بازسازی خطوط انتقال آب این روستاها آغاز و در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه آبرسانی آنها وارد مدار بهره برداری می گردد.
شوهانی افزود: با توجه به گزارش های دریافتی از مراکز بهداشت شهرستان های تابعه و با توجه به بازدیدهای انجام شده از سامانه های آبرسانی روستایی و نیز انجام کدورت سنجی، کلرسنجی و نمونه برداری باکتریولوژیکی مشکل خاصی در بحث سلامت آب گزارش و مشاهده نشده است.
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی کرمانشاه از آب شرب سالم 94 درصد است و از نظر شاخص تاسیسات شامل نظارت و کنترل تعمیر و بازسازی 87 درصد که از میانگین کشوری 74 درصد است، بیشتر است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در 2 روز اخیر به صورت میانگین، بارش 50 میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
همچنین براساس اعلام این سازمان بارش باران در استان کرمانشاه تا امروز چهارشنبه به صورت گسترده و تا آخر هفته به صورت پراکنده ادامه دارد.
براثر این بارش ها تاکنون یک چوپان جوان در شهرستان سرپل ذهاب براثر غرق شدن در رودخانه جان خود را از دست داد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.