علی عسکر سبحانی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، افزود: به دنبال بارش های اخیر و وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان، تیم های کشیک مراکز بهداشت کنترل بر منابع و مخازن آب شرب در مناطق روستایی را تشدید کردند.
او گفت: با توجه به گزارش های دریافتی از مراکز بهداشت شهرستان ها و بازدیدهای به عمل آمده از سامانه های آبرسانی روستایی استان و انجام کدورت سنجی، کلرسنجی و نمونه برداری باکتریولوژیکی، مشکل خاصی در بحث سلامت آب روستاهای استان گزارش و مشاهده نشده است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارشناسان بهداشت محیط با همکاران شرکت های آب وفاضلاب روستایی به طور مستمر مشغول بازدید میدانی از سراب ها، چشمه ها و منابع و مخازن آب روستایی هستند و با انجام آزمایش های تخصصی سلامت آب آشامیدنی مردم را رصد و کنترل می کنند.
سبحانی در خصوص قطع آب شرب روستاها نیز گفت: آب مجتمع های نوشیروان و تپه داراب خان در سرپل ذهاب به علت عبور لوله از عرض دره قطع شده و اکنون با تانکر آبرسان سیار آب این مناطق تامین می گردد و به محض فروکش سیل اکیپ تعمیرات لوله آن را ترمیم و جریان آب را وصل خواهند کرد.
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی کرمانشاه از آب شرب سالم 94 درصد است و از نظر شاخص تاسیسات شامل نظارت و کنترل تعمیر و بازسازی 87 درصد که از میانگین کشوری 74 درصد است، بیشتر است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در 2 روز اخیر به صورت میانگین، بارش 50 میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
همچنین براساس اعلام این سازمان بارش باران در استان کرمانشاه تا فردا به صورت گسترده و تا آخر هفته به صورت پراکنده ادامه دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.