به گزارش ایرنا؛ رستگار یوسفی روز سه شنبه در بازدید میدانی از روستاهای بخش کلاشی شهرستان جوانرود افزود: بارش شدید باران و سیلاب باعث خسارتی به راه های روستایی، آب، عمران شهری، ابنیه های فنی، منازل روستایی و زمین کشاورزی شده است و کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.
وی اظهار داشت: باوجود وقوع سیلاب و بارش شدید با توجه به تدابیر اندیشیده شده و اقدامات پیشگیرانه تلفات جانی نداشته ایم اما در چند نقطه از روستاهای شهرستان از جمله 'بیوند' و 'کلاش' شاهد رانش زمین بودیم که در بازدید میدانی از نزدیک در جریان سایر مشکلات مردم هم قرار گرفتیم.
فرماندار جوانرود با بیان اینکه برای روستاهای در معرض رانش از سوی استاندار کرمانشاه اعتباراتی اختصاص یافته است، گفت: با تخصیص این اعتبارات اقدامات ایمن سازی این روستاها انجام می شود.
یوسفی یاد آورشد: همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان جوانرود برای مقابله با حوادث ناشی از تغییرات جوی و بارندگی‌ها در آماده‌باش هستند.
وی با بیان این که نیروهای خدمات رسان و امدادی در سراسر شهرستان جوانرود در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: هشدارهای لازم به مردم به ویژه به جوامع روستایی و عشایری این شهرستان برای جلوگیری از تردد یا اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، مسیل ها و مناطق کوهستانی داده شده است.
فرماندار جوانرود اضافه کرد: مردم به اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران و هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در 2 روز اخیر به صورت میانگین، بارش 50 میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.