ثریا باباخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از 29 اسفند 97 تا پایان روز گذشته 42 هزار و 105 نفر از محوطه تاریخی تاق بستان دیدن کردند که از این تعداد 59 نفر خارجی بودند.
او با اشاره به رویداد ملی 'کرمانشاه پایتخت نوروز ایران' که به میزبانی تاق بستان برگزار شد، افزود: نخستین روز از سال 98 تاق بستان میزبان بیش از 10 هزار نفر بازدید کننده از سراسر کشور بود که تمام بازدید کنندگان به صورت رایگان از محوطه تاریخی بازدید و در این جشنواره شرکت کردند.
باباخانی با اشاره به بارندگی های اخیر که سبب جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شده است، اظهار کرد: باوجود نزولات الهی و ناملایمات جوی، تاق بستان امسال شاهد سیل گسترده مسافران نوروزی است که پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز رشد قابل توجهی از حضور گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
بر اساس اعلام رسمی دبیرخانه ستاد خدمات سفر شهرستان کرمانشاه، تا پایان روز پنجم فروردین 98 بیش از 180 هزار نفر از آثار تاریخی شهرستان کرمانشاه همچون تاق بستان، تکیه معاون، تکیه بیگلر بیگی و جاذبه های طبیعی و توریستی این شهرستان بازدید کرده اند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز 2 هزار و 250 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی تاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
7447/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.