محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع سیلاب و بارش باران باعث وارد آمدن خسارت جدی به راه های روستایی، پل ها و جاده های مواصلاتی، ابنیه فنی و آسفالت و زمین های کشاورزی شده است و کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت هستند.
وی اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم در شهرستان در خصوص جلوگیری از خسارت های مادی و جانی اتخاذ و اندیشیده شده و تمامی کانکس های حریم بستر رودخانه الوند جابه جا شدند تا مشکلی برای زلزله زدگانی که در حریم رودخانه استقرار یافته پیش نیاید.
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: جلسه شورای مدیریت بحران در سرپل ذهاب با حضور استاندار تشکیل شد و همچنین در جلسه ای نیز تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا به خصوص روستاهای در مسیر حریم رودخانه و مسیل توجیه شده اند و هشدارهای لازم به آن ها داده شده تا شاهد هیچ گونه حادثه ای نباشیم.
جمالی نیا اضافه کرد: با فروکش کردن آب رودخانه الوند هم اکنون اوضاع عادی است و ستاد مدیریت بحران با چندین دستگاه ماشین آلات سنگین پای کار است و راه های مواصلاتی مسدود نیز بازگشایی شده است.
نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب در ادامه گفت: با تلاش های صورت گرفته هم اکنون جریان برق تمامی روستاها و شهرستان وصل است و تنها آب پنج روستای شهرستان قطع است که تلاش می شود تا ظهر امروز آب این روستاها به طور مجدد وصل شود.
جمالی نیا تصریح کرد: تمامی زلزله زدگان حریم رودخانه نیز در سوله های ورزشی با ایجاد تجهیزات کافی و امکانات اولیه اسکان داده شده اند و کانکس های آن ها نیز به جای امن منتقل شده و تنها 40 کانکس مانده که امروز نسبت به جابه جایی آن ها اقدام می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای ورود سامانه بارشی سرپل ذهاب تا صبح امروز 70 میلی متر باران ثبت شده و بارش ها تا امشب ادامه دارد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.