جلیل بالایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه بارش‌های شدید و سیل چند روز اخیر پنج پل اصلی در شهرستان سرپل ذهاب آسیب دیده بود و پل مسیر محور سرپل ذهاب به ازگله هم تخریب و این محور مسدود شده بود.
او افزود: با تلاش راهداری از بامداد امروز تردد در مسیر ازگله - سرپل ذهاب جریان پیدا کرد و اکنون تمام راه های استان باز است.
بالایی با بیان اینکه قطعی برق و گاز در هیچ نقطه‌ای از استان نداریم گفت: خط انتقال آب سه مجتمع روستایی در اثر بارش اخیر آسیب دیده و آب 40 روستا در گیلانغرب و سرپل ذهاب قطع شده که آبرسانی سیار به آنها در حال انجام است.
او وعده کرد که تا عصر امروز سه شنبه این شبکه آبرسانی، اصلاح و شرایط تامین آب عادی شود.

** جابجایی 100 خانوار زلزله‌زده
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در روز شنبه تنها در 2.5 ساعت حدود 50 میلیمتر باران در شهرستان گیلانغرب باریده است.
همچنین بارش سنگین باران در روز شنبه در شهرستان سرپلذهاب باعث آبگرفتگی بخشی از این شهر شده و احتمال طغیان رودخانه الوند در غرب استان را بالا برده است.
بالایی در این باره گفت: در جلسه ستاد بحران استان تصمیم گرفته شد که 100 خانوار زلزله‌زده سرپل ذهاب که در کانکس‌ و حریم رودخانه الوند مستقر هستند به صورت موقت به سالن‌های ورزشی این شهرستان جابجا شوند که امیدواریم مردم برای این کار با هلال احمر و بنیاد مسکن همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از این خانوارها تصور می کنند در خطر سیل قرار ندارند، گفت: تاکنون بیشتر 35 خانواری که در معرض خطر مستقیم هستند جابجا شده و بقیه هم تا پایان امروز جابه‌جا می‌شوند.
بالایی در عین حال گفت: رودخانه الوند حاصل تجمع چندین رودخانه و چشمه است و به همین دلیل نگرانی نسبت به آن بیشتر است اما از اوایل صبح امروز شاهد عادی شدن جریان آب الوند بودیم و فعلا در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

** مهمترین توصیه به مردم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه مهمترین توصیه به مردم استان را مستقر نشدن در مجاورت رودخانه‌ها و حریم آبراه‌های استان بیان و اظهار کرد: مخاطب این پیام همه مردم استان بویژه عشایر، روستائیان و گردشگران هستند.
بالایی درباره پیش‌بینی هواشناسی از بارش‌های پیشرو هم گفت: یک توده بارشی که از سامانه چند روز اخیر ضعیف‌تر است، از هم اکنون تا آخر امشب آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد سپس تا اوایل هفته آینده بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود اما یک سامانه بارشی جدید از ابتدای هفته آینده وارد آسمان استان می‌‌شود.
به گفته او نگرانی اصلی اکنون احتمال طغیان چشمه‌ها، سراب‌ها و رودخانه های استان است و ممکن است با یک بارش نه چندان زیاد هم این اتفاق بیفتد زیرا بسیاری از آنها ظرفیت پذیرش آب جدید را ندارند و دلیل هشدارهای ما نیز همین است.
بالایی تأکید کرد: همه مردم استان کرمانشاه حتی ساکنان شهرستان‌های سنقر، کنگاور و حریم آبشوران کرمانشاه باید هوشیار باشند زیرا ممکن است بارش‌های سایر نقاط به این مناطق سرازیر و سبب طغیان رودخانه ها شود.

** ارائه گزارش خسارت‌ها به دولت
بالایی همچنین درباره میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان گفت: در این بارندگی ها خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شهری استان وارد شده که قرار است همه دستگاه‌های مربوطه تا پایان ساعت اداری امروز میزان آن را برآورد و ارائه کنند تا برای جبران به هیات دولت ارسال شود.
آنچنان که کوروش محمودیان، فرماندار گیلانغرب بیان کرده، 'در 48 ساعت گذشته 10 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های این شهرستان وارد شده است.'
به گفته بالایی هیچ مصدومی در جریان سیلاب های اخیر نداشتیم اما فوت یک نفر بدلیل غرق شدن در رودخانه گزارش شده است.
بارش باران از 2 روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده و تا صبح امروز حدود 50 میلی متر بارش به صورت میانگین در استان ثبت شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.