سرهنگ 'محمد حیدری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق گزارش همکاران پلیس راه، بارش باران از دقایق ابتدایی بامداد یکشنبه در تمام محورهای استان آغاز شده و اکنون نیز به شکل برف و باران ادامه دارد.
وی افزود: به جز سه راهی شهدای پاوه که بارش برف داریم در بقیه نقاط و محورهای استان شاهد بارش باران هستیم به گونه ای که سطح جاده ها کاملا لغزنده شده و همین موضوع می طلبد که رانندگان با رعایت کامل مقررات رانندگی تردد کنند.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه تردد در تمام محورهای استان بدون زنجیر چرخ نیز امکان پذیر است، در عین حال از رانندگان خواست حتما وسایل و تجهیزات ایمنی لازم را همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه گفت: بهتر است رانندگان در صورت مسافرت و تردد به نقاط دورتر حتما از لاستیک آجدار استفاده کرده و نسبت به سالم بودن برف پاک کن و سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
وی یاداوری کرد: رانندگان بهتر است مراقب آبگرفتگی سطح جاده و جاری شدن رواناب نیز باشند و با سرعت کمتری حرکت کنند چرا که حرکت شتابان آن ها روی روان آب ها و پخش شدن آب روی خودروی دیگر ممکن است باعث بروز حادثه شود.
سرهنگ حیدری همچنین به رانندگان هشدار داد تا از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری و در صورت مشاهده سیلاب در صورتی که قادر نبودند خودرو را حرکت دهند سریع از آن خارج شده و به نقاط مرتفع بروند.
این مقام انتظامی در پایان گفت: حرکت با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت های غیرمجاز نکات بسیار مهمی هستند که رانندگان باید به آن ها توجه کنند.
از 26 اسفند تا پایان روز چهارم فروردین، 73 فقره تصادف در جاده های استان به وقوع پیوسته که منجر به کشته شدن 10 تن و زخمی شدن 108 نفر شده است.
استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.