به گزارش ایرنا؛ امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به اقامت میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت 211 هزار و 781 مسافر در کرمانشاه اقامت داشته است.
وی ادامه داد: این تعداد میهمان نوروزی در هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و خوابگاه های آموزش و پرورش استان اسکان یافته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در مدت یادشده 510 هزار و 912 مورد بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و تفرجگاه های و طبیعی گردشگری استان گزارش شده است.
قادری افزود: در بحث نظارت ها، تاکنون 694 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته و به 29 مورد تذکر داده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز گذشته 119 مورد بازدید صورت گرفته که یک مورد از آنها منجر به تذکر شده است .
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.