امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای رسمی، در بازه زمانی 29 اسفندماه گذشته تا 2 فروردین ماه 98، تعداد 260هزار و 587 نفر از جاذبه های مختلف گردشگری، تاریخی و طبیعت خدادادی استان کرمانشاه بازدید کرده اند.
او گفت: کرمانشاه پس از استان های تهران، فارس و اصفهان توانسته در این مدت کوتاه بیشترین حجم گردشگر را به استان جذب کند.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی، 105 هزار و 722 نفر نیز در اقامتگاه های درنظر گرفته شده زیر نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر و تسهیلات نوروزی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، سکونت گاه های بومی، مدارس و سایر اماکن اقامتی در استان کرمانشاه سکونت داشته اند.
او بیشترین بازدید گردشگران را به ترتیب مربوط به در محوطه تاریخی تاق بستان، مجموعه بیستون، غار قوری قلعه حضور داشته اند و تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا اعلام کرد.
وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.