به گزارش خبرنگار ایرنا، تا پیش از این دستگاه های خدمت رسان مسئولیت نیازها و حوادث بخشی از نقاط شهری و روستایی شهرستان کرمانشاه را به عهده نمی گرفتند؛ نقاطی که به اصطلاح کور و بدون متولی بودند.
به عنوان نمونه اگر در تصادفی در این نقاط، عامل جاده در وقوع حادثه نقش داشت، طرفی که باید جبران خسارت می کرد مشخص نبود اما اکنون فرد زیان دیده جانی یا مالی سردرگم نمی شود و می تواند به راحتی دستگاه مقصر را شناسایی و حق خود را از او طلب کند.
این اتفاق بویژه برای مسافران نوروزی راهگشاست و در صورت وقوع حادثه از سرگردانی آنان جلوگیری می کند.
نکته مهمتر اینکه دستگاه های متولی از جمله راهداری و شهرداری نمی توانند خدمت رسانی به مناطق مورد اختلاف را به گردن دیگری بیندازند و از زیر بار ارائه خدمات به شهروندان این مناطق شانه خالی کنند.
همچنین مسئول زیباسازی ورودی شهرها هم مشخص است و از این پس این ادعا که 'اینجا حریم من نیست' نپذیرفتی است و شهرداری یا راهداری باید پاسخگوی قانون و شهروندان باشند.
دستور تابلو گذاری را محمدحسین صادقی، دادستان کرمانشاه در آخرین نشست خبری خود در سال 97 صادر و رسانه ای کرد که طی 48 ساعت و با همکاری اداره راهداری اجرایی شد.
صادقی این دستور را در راستای حمایت از حقوق عمومی صادر کرد.
دادستان کرمانشاه در نشست خبری خود همچنین آزادسازی حریم راه ها به ویژه محور کرمانشاه به بیستون و مقابله با تعرض به حریم راه، برخورد با انشعاب های غیرمجاز، مقابله با پدیده قاچاق دام زنده، تلاش برای بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی، رعایت استاندارد در آسانسورها و جایگاه های سی ان جی وسایل بازی در پارک ها، ساماندهی سرویس های مدارس، ایمن سازی رودخانه چم بشیر و پیگیری کوره های زغال در منطقه عثمانوند را مهمترین اقدام های مرکز دادسرای کرمانشاه در حوزه پیگیری حقوق عمومی در سال 97 برشمرد‌.
شهرستان کرمانشاه حدود 53 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
7444/3032
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.