به گزارش ایرنا؛ آیت الله 'مصطفی علماء' روز پنج شنبه در آغازین روز سال نو در جمع معتکفین برادر در مسجد النبی کرمانشاه، افزود: همه عبادات اعم از واجبات و مستحبات برای این است که زندگی انسان تنظیم شود و انسان به آن جایگاه واقعی و اصلی و معنوی و انسانی برسد.
وی اظهار داشت: ماه رجب در میان ماه های دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد و اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و اجر و پاداش فراوان دارد و اینکه انسان در این روزها خود را از قید و بندهای دنیوی رها سازد و معتکف مسجد شود یعنی خود را به دامن خداوند متعال بیاندازد بسیار ارزشمند و مورد توجه پروردگار است.
آیت الله علماء در ادامه گفت: در تشهد نماز اول پیامبر را عبد خداوند و بعد رسول او می خوانیم یعنی اگر عبد نباشد رسول و نبی هم نمی‌شود پس باید درک کنیم که بالاترین درجه برای انسان همان عبودیت است که باید آن را در خود بیابیم و در وجود خود نهادینه و ملکه کنیم.
وی افزود: انسان باید در هر حالتی خداوند راه حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند و اینکه انسان فضای لغزش و گناه برایش وجود داشته باشد و بتواند از آن صرف نظر کنند و به حکم الهی عمل کند و نفس خود را کنترل کند بسیار با ارزش و درجه رفیع برای او است.
در پایان مومنین و معتکفین نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه کردند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.