به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از محوطه تاریخی تاق بستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مهندس بازوند به عنوان رئیس ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه تاکید ویژه ای بر استقبال باشکوه از مسافران نوروزی دارند.
امید قادری ادامه دارد: با توجه به اینکه امسال استان کرمانشاه پایتخت نوروز کشور و میزبان گروه هایی آیینی از سراسر کشور خواهد بود تلاش می کنیم خاطراتی ماندگار و متفاوت نسبت به سال های گذشته به مسافران نوروزی هدیه دهیم.
او در ادامه از فروش بلیت دیجیتالی در سایت تاریخی تاق بستان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از صف های طولانی تهیه بلیت صورت گرفته و کرمانشاه دومین استان در حوزه گردشگری دیجیتالی کشور است.
وی ادامه داد: مسافرانی که متقاضی اطلاعات جامع گردشگری استان باشند در قالب یک بسته اطلاعاتی جامع می توانند از طریق سیستم وای فای از سایت های تاریخی این اطلاعات را دریافت کنند.
وی در ادامه از برگزاری برنامه نوروزگاه در سایت تاریخی تاق بستان خبر داد و افزود: در محوطه تاریخی بیستون و معبد آناهیتا نیز برنامه نوروزگاهی برگزار خواهد شد و همچنین برای شهرستان ها نوروزگاه سیار به برنامه خواهد پرداخت.
در این بازدید، بجز قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار نیز بازوند را همراهی کردند.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند وعلاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 250 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی تاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نیز با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
در سال 97، 2 میلیون و 761 هزار و 564 نفر گردشگر از مراکز تاریخی فرهنگی و توریستی به استان کرمانشاه سفر کردند بازدید کردند.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.