محسن علی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای دستیابی به این هدف، مدیریت کارخانه تصمیم گرفت همزمان با تولید شکر، این محصول را به بازار عرضه کند تا نقدینگی مورد نیاز را جهت پرداخت مطالبات کشاورزان تأمین نماید.
او گفت: تمام درآمد حاصل از فروش شکر برای این امر مهم یعنی پرداخت مطالبات کشاورزان اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: در سنوات گذشته به جای پرداخت مطالبات کشاورزان، به آنها شکر و تفاله داده می شد و این قشر زحمتکش مجبور به فروش زیرقیمت این محصولات به دلال بودند و متحمل ضرر و زیان می شدند.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه گفت: اینگونه بود که تمام مطالبات کشاورزان شهرهای شوش، اندیمشک و سرپل ذهاب در تاریخ آذر 9719 که در دوره بهره برداری کشت پاییزه چغندر در بهار 97 از کشاورزان تحویل گرفته شده بود، پرداخت گردید.
علی حسینی اضافه کرد: در سال های گذشته پرداخت مطالبات کشاورزانی که چغندر کشت بهاره خود را در پاییز به کارخانه قند بیستون تحویل می دادند در عین حال که از رویه خاصی برخوردار نبوده، عمدتا از بهمن ماه هر سال آغاز و مدت تسویه حساب تا پایان مرداد ماه سال بعد به طول می‌انجامید.
او گفت: در سال 1397 این شرکت با تلاش بی وقفه و تدبیر مدیریت خود موفق شد با وجود تمامی مشکلات موجود پرداخت مطالبات کشاورزان را در اولویت قرار دهد.
وی اظهار داشت: با ایجاد رویه یکسان و عدالت محور، در آبان ماه سال جاری، مرحله اول پرداخت را آغاز و تا هشتم اسفند 1397 مطالبات 500 نفر از سه هزار کشاورزی که محصول خود را به این کارخانه تحویل داده اند، تسویه و 70 درصد از مطالبات مابقی آن ها را نیز پرداخت نماید.
او سیاست کاری مدیریت کارخانه را در جهت سالم سازی روند فروش شکر و کوتاه کردن دست واسطه ها اعلام کرد و گفت: می خواهیم از این طریق حاصل دسترنج کشاورزان مستقیما و بدون ضرر و زیان به دستشان برسد.
وی افزود: همین امر سبب ساز ایجاد شایعاتی از سوی دلالان و ذینفعان این موضوع برای کارخانه قند بیستون شده است.
سالانه حدود 44 هزار تن شکر در کارخانه قند بیستون تولید می شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می باشد.
کارخانه قند بیستون در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین استان کرمانشاه و در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.
این کارخانه در سال 1340 توسط متخصصین آلمانی ساخته شده و اکثر وسایل مورد استفاده برای صنعت قند سازی و ماشین آلات و دستگاه های کارخانه از شرکت سالز گیتر آلمان می باشد.
تاریخ مونتا‍‍ژ و اولین بهره برداری کارخانه قند بیستون سال 1342 می باشد که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن 2 هزار تن چغندر در شبانه روز ، که قابل توسعه به بیش از سه هزار تن در شبانه روز می باشد.
این کارخانه با استفاده و با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان و کارکنان با تجربه و ماشین آلات و وجود آزمایشگاه های مجهز ( آزمایشگاه خاک ، آزمایشگاه شیمی ، واحد R&D ) و با بهره گیری از توان تخصصی گروه کنترل کیفی قادر به تولید محصولاتی با عالی ترین کیفیت در سطح کشور می باشد.
این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات شکر نیز به خارج از کشور اقدام می نماید . محصولات این کارخانه طبق استاندارد ملی ایران تولید و عرضه می شود .
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
از مجموع اراضی کشاورزی استان، سالانه حدود 11 هزار هکتار به کشت چغندرقند اختصاص داده می شود که در این سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت می شود.
در استان کرمانشاه 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب فعال است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 کارخانه قند جدید در کنگاور و صحنه نیز صادر شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.