به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای دولت استانداری، افزود: در سال 96 از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد اما امسال از هر 3.4 ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است.
او این کاهش نرخ طلاق در استان را در نتیجه مداخلات انجام شده در قالب برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و آموزش مهارت های زندگی به زوجین از سوی دستگاه های ذیربط دانست.
او در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: 23 فعالیت اجتماعی توسط وزارت کشور برای اجرا در استان ها ابلاغ شده که از این تعداد پنج آسیب اجتماعی شامل طلاق، حاشیه نشینی، مسائل بحرانی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در استان کرمانشاه در اولویت برنامه های اجرایی قرار گرفت.
او به سکونت حدود 250 هزار نفر از جمعیت کلانشهر کرمانشاه در 13 منطقه حاشیه ای شهر اشاره کرد و گفت: اکنون 10 دفتر تسهیل گری برای توانمندسازی مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه راه اندازی شده و سه دفتر دیگر نیز راه اندازی می شود.
به گفته او مناطق حاشیه نشین شهرهای اسلام آباد غرب و هرسین هم از سال آینده زیر پوشش برنامه های توانمندی سازی قرار می گیرد.
وی توضیح داد که دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر از طریق برگزاری کلاس های آموزشی و توانمندسازی جامعه هدف در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند.
او به حوزه مفاسد اخلاقی نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه براساس اعلام وزارت کشور یکی از استان های با اخلاق کشور است و از نظر جرایم اخلاقی در رتبه آخر یعنی 31 کشور قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به امینت قابل قبول استان نیز اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار با مشارکت و همراهی خوب مردم در استان کرمانشاه برقرار است.
الهی تبار افزود: براساس شاخص های اعلام شده از سوی وزارت کشور، جرایم در استان کرمانشاه در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش یافته و شاخص ها نشان از بهبودی وضعیت استان دارد.
وی تصریح کرد که امسال، روستای شروینه در شهرستان جوانرود و قلعه در شهرستان صحنه از روستا به شهر و زمکان در شهرستان ثلاث باباجانی هم به بخش ارتقا یافته است.
او همچنین از مدیران دستگاه های دولتی خواست از امکانات بیت المال برای موارد شخصی استفاده نکنند و نسبت به بکارگیری بانوان و جوانان در پست های مدیریتی تاکید کرد.
وی همچنین از مدیران خواست مردم را در جریان مسائل استان قرار دهند و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.