به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: جلوگیری از رکود و تعطیلی این تعداد واحد برای استان کرمانشاه که فضای کسب و کار خوبی ندارد، رقم قابل توجهی است.
وی همچنین اظهار داشت که فعالان اقتصادی اکنون حمایت های دولت از بخش تولید را حس می کنند و می دانند که دولت در کنار آنها است.
او یادآوری کرد که در سال 97 در مجموع 117 جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید در استان تشکیل شد که در این جلسات 676 مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد 372 مورد یعنی 55 درصد مصوبات اجرایی شده ، 231 مورد یعنی 34 درصد هم در مرحله اجرا و 10 درصد نیز تاکنون اجرایی نشده است.
او در ادامه این جلسه به دغدغه واحدهای اقتصادی استان نیز اشاره کرد و گفت: 23 درصد این واحدها دغدغه سرمایه در گردش و تامین نقدینگی دارند که این مورد یکی از شاخص های مهم بهبود فضای کسب و کار است و در حقیقت بانک ها نیز به خوبی توانستند مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان را برطرف کنند که جای قدردانی دارد.
به گفته او چهار درصد واحدهای تولیدی استان نیز مشکل حوزه مالیاتی، 25 درصد مشکل معوقات بانکی، 19 درصد مشکل زمان بر بودن صدور مجوزهای دستگاه های اجرایی، 9 درصد مشکل سرمایه ثابت و هشت درصد سایر موارد داشتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود به اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار مناطق زلزله زده و 550 میلیارد تومان در قالب اعتبارات روستایی عشایری در سال 97 به استان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات روستایی عشایری تاکنون 14 هزار پرونده تشکیل و 500 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
حاتمی همچنین با بیان اینکه در راستای توسعه استان همه بخش ها را مورد توجه قرار می دهیم، افزود: با اعتبارات اختصاص یافته در بخش های مختلف به استان انتظار تحول و کارآفرینی در سال 98 را داریم.
به گفته او 299 پرونده بالای یک میلیارد تومان در بانک ها منتظر دریافت تسهیلات است که با پرداخت این پرونده ها شاهد تحول در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی استان خواهیم بود.
او کنترل تورم را یکی از مهمترین سیاست های مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: همگام با کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان اشتغال در استان به سمت کنترل تورم نیز می رویم.
به گفته او رتبه تورم استان کرمانشاه در بهمن امسال در میان استان های کشور 10 بود که اگرچه نسبت به میانگین کشوری همچنان بالا است اما چند پله بهبود پیدا کرده ایم.
وی همچنین رتبه استان در فضای کسب و کار را در کشور 27 دانست و گفت: قبلا استان در این بخش در رده 31 کشور بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه گذاری به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان، گفت: چهار مانع جدی بر سر راه جذب سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.
حاتمی از بروکراسی اداری، تامین مالی بنگاه های اقتصادی، برداشت های سلیقه ای از قانون و مالیات های سلیقه ای به عنوان چهار مانع اصلی جذب سرمایه گذاری در استان نام برد.
وی تصریح کرد برای رفع این موانع جلسات متعددی برگزار شده و تدابیری برای برون رفت از این شرایط و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در استان اندیشیده شده است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.