به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اعلام کرد که در نامه جدید ستاد کل نیروهای مسلح نام شهر کرمانشاه هم در لیست مناطق جنگی قرار گرفته است.
قرار گرفتن نام شهر کرمانشاه در لیست مناطق جنگی حاصل اجرای ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن مزایایی برای جبران عقب‌افتادگی مناطق جنگی کشور در نظر گرفته شده از جمله « رشد سالانه 10 درصدی شاخص‌های توسعه و افزایش حقوق 20 و 25 درصدی کارکنان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در جلسه امروز با بیان اینکه این قانون شامل کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه‌های دولتی می شود، گفت: طبق قانون دستگاه‌های دولتی مکلفند از اول فروردین سال 97 یک طبقه شغلی به کارمندان خود اعطا کنند.
اکنون سازمان اداری و استخدامی کشور از نظر صدور احکام پرسنلی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر تامین بار مالی، مسئول اجرای قانون افزایش حقوق در مناطق جنگی هستند.

** افزایش حقوق 45 درصدی و تسویه طلب 2 ساله
بنابراین از فروردین 98 کارمندان کرمانشاهی نه تنها شاهد افزایش حقوق مصوب مجلس شورای اسلامی(400هزار تومان ثابت و 10 درصد حقوق) هستند بلکه 20 تا 25 درصد دیگر هم به حقوق آنان اضافه می شود؛ یعنی در مجموع کام‌شان با یک افزایش حقوق حدود 45 درصدی شیرین می‌شود.
نکته خوشایندتر اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه، افزایش حقوق مطابق با ماده 112 باید از ابتدای سال 96اعمال شود؛ یعنی کارمندان کرمانشاهی این افزایش حقوق را حدود 2 سال از دولت طلبکار می شوند.
آنچنان که استاندار کرمانشاه امروز اعلام کرد: همه دستگاه های اجرایی موظفند که امسال از محل اعتبارات خود حداقل یک تا سه ماه از این افزایش حقوق را به کارمندان خود پرداخت کنند و سایر ماه‌ها هم با عنوان دیون در سال 98 پرداخت می شود.
به گفته بازوند 'کل دیون 96 و 97 را روز گذشته و همزمان با ابلاغ نامه ستادکل نیروهای مسلح، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کردیم تا در بودجه سال آینده لحاظ و به کارمندان پرداخت شود.'

** گام بزرگی که نتیجه هم‌صدایی و پیگیری مستمر بود
ستاد کل نیروهای مسلح آذر ماه 1396 به ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه عمل کرد و مناطقی از 6 استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه را به عنوان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس تعیین و برای اعمال مزایای آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.
براساس اعلام اولیه ستاد کل، در استان کرمانشاه تنها شهر‌ستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار گرفتند و سایر مناطق جنگ‌زده از جمله مرکز استان از مزایای ماده 112 قانون برنامه ششم محروم شدند.
با پیگیری‌های مکرر استاندار، نمایندگان کرمانشاه در مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندهان سپاه(سرداران ریحانی و عظیمی) و رسانه‌های استان، اسم شهرستان‌‌های گیلانغرب، اسلام آباد غرب و دالاهو هم به لیست مناطق جنگی اضافه شد.
برخلاف مراکز سایر استان‌های جنگ‌زده اما همچنان خبری از شهر کرمانشاه در لیست مناطق جنگی نبود تا اینکه تلاش‌های مستمر و هم‌صدایی مسئولان ارشد استان جواب داد و در نامه 22 اسفند 97 ستادکل نیروهای مسلح نام کرمانشاه هم به این لیست اضافه شد.
دیدارهای پیاپی استاندار و نمایندگان کرمانشاه در مجلس با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و ارسال نامه‌ها مکرر به او بخشی از کوشش هماهنگ شخصیت‌های استان بود که به شیرین شدن کام کرمانشاهی‌ها در آستانه نوروز 98 انجامید.
این رویداد درست یک ماه پس از آن اتفاق افتاد که شهر یک میلیونی کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور معرفی شد.
پیگیری استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از سازمان‌های اداری و استخدامی و مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را تسهیل و کوتاه کرد.
هریک از سه نماینده شهرستان کرمانشاه در مجلس به صورت جداگانه در نطق‌های خود در خانه ملت یا با نامه‌نگاری پیگیر این موضوع بوده‌اند؛ در آخرین نمونه سیدقاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه 9 بهمن 97 به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت و خواستار گنجاندن نام کرمانشاه در لیست مناطق جنگی شد.

**بار مالی، سالانه فقط 17 میلیارد
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه «سازمان اداری و استخدامی کشور از نظر صدور احکام پرسنلی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر تامین بار مالی، مسئول اجرای قانون افزایش حقوق در مناطق جنگی هستند.»
حبیب‌الله وفایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا بار مالی اجرای مصوبه افزایش حقوق در کرمانشاه را حدود 17 میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌های مشمول استان 13 میلیارد تومان در سال اعلام کرد.
وفایی افزود: اهمیت قرار گرفتن شهرهای جنگ‌ زده کرمانشاه در لیست مناطق جنگی مزایای زیادی برای استان دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش پرداختی‌ها و طبعا جذب و ماندگاری نیروهای متخصص در استان و جلوگیری از مهاجرت آنهاست.
اهمیت این خبر دلپذیر برای مردم کرمانشاه که بیشترین بیکار کشور و رتبه‌های آخر کسب و کار را دارد و سطح درآمد مردمش بسیار کمتر از میانگین کشوری است، دوچندان به نظر می رسد.

**چرا کرمانشاه باید به لیست مناطق جنگی اضافه می‌شد
نخستین و آخرین زخم‌های صدام بر پیکر کرمانشاه زده شد؛ استانی که پیش از همه درگیر دفاع مقدس شد و برگ آخر کتاب جنگ هم آنجا ورق خورد.
اولین تیرهای دشمن بعثی سینه مردم کرمانشاه را نشانه رفت، نخستین بمب ها بر سر آنان فرود آمد، هشت هزار بار صدای آژیر حمله تنها در شهر کرمانشاه بلند شد و یک هزار و 200 بار بمب و موشک، خانه و کاشانه مردم این خطه را زیر و زبر کرد.
ساکنان دروازه کربلا اما هرگز سنگر را رها نکردند و برای حفظ دین و وطن، 9 هزار و 800 شهید، دست کم 22 هزار جانباز، حدود چهار هزار شیمیایی و هزار و 797 آزاده تقدیم کردند. سه هزار و 500 نفر از شهدای استان شهید بمباران بوده اند و گیلانغرب کرمانشاه دومین شهر مقاوم کشور لقب گرفته است.
بر پایه این ایستادگی و ایثارگری جانانه بود که رهبر معظم انقلاب در سفر مهر ماه سال 1390 به استان کرمانشاه، لقب «سینه ستبر ایران اسلامی» را به این استان داد.
کلانشهر یک میلیونی کرمانشاه نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است.
7444/3033
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.