به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در نشست خبری که در سرسرای تدبیر استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: از این میزان اعتبار 522 میلیارد تومان در راستای بازسازی و احداث زیرساخت های تخریب شده مناطق زلزله زده هزینه شده است.
او اجرای تقاطع های غیرهمسطح امام خمینی (ره) و امام حسین (ع) شهر کرمانشاه هر یک با 60 میلیارد تومان اعتبار، ادامه ساخت تونل مترو، بازسازی بافت فرسده شهری و توجه به استحکام بافت واحدهای روستایی، توسعه و تکمیل راه آهن کرمانشاه را از جمله پروژه های مهم استان در سال 97 عنوان کرد.
وی توسعه و تجهیز فرودگاه کرمانشاه، احداث بندر خشک، توسعه ظرفیت باربری راه آهن کرمانشاه و ادامه آن به سمت مرز خسروی، ادامه بازسازی بافت فرسوده شهری و استحکام واحدهای مسکونی روستایی، احداث بزرگراه منطبق با مسیر عتبات و عالیات، شروع احداث هفت تقاطع غیرهمسطع دیگر را از دیگر پروژه های مهم استان در سال 98 در حوزه عمرانی عنوان کرد.
سالاری همچنین جداسازی فاضلاب از رودخانه قره سو از سرچشمه (روانسر) تا بعد از شهر کرمانشاه را یکی دیگر از مهم ترین پروژه های عمرانی در سال آینده دانست و گفت: انجام این پروژه برعهده شرکت آب و فاضلاب شهری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مزیت های کلان شهر شدن کرمانشاه این است که به دلیل ظرفیت جمعیت و ارائه خدمات به شهرهای مجاور اعتبارات خاصی به آن داده می شود که امیدواریم اعضای شورای شهر و شهردار از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
سالاری در ادامه یکی دیگر از برنامه های حوزه عمرانی اسانداری کرمانشاه را ساماندهی شهرداری های استان عنوان کرد گفت: در پی تغییرات پیاپی مدیریت شهری شهرداری در چند سال گذشته رسیدگی به خیلی از امور خدمات زیرساختی مفغول مانده که امیدواریم با این ساماندهی در سال آتی در اجرای برنامه های خدمات شهروندی وقفه ای ایجاد نشود.

**106 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله در دست تعمیر و بازسازی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این نشست خبری مهم ترین و سرفصل تمام پروژه های عمرانی استان در سال 97 را بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده عنوان کرد و گفت: احداث و بازسازی 106هزار واحد مسکونی در این مناطق یکی از مهم ترین پروژه های حوزه عمرانی استان در سال جاری بوده است.
سالاری اضافه کرد: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در مجموع 24 هزار و 500 واحد تخریب شد که در راستای استحکام بخشی به واحدهای مسکونی ناایمن و فرسوده شهری و روستایی مناطق زلزله زده، کار احداث 38 هزار و 110 واحد در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 27 هزار و 243 واحد مسکونی در این مناطق احداث شده که کاری بس بزرگ است.
وی در ادامه افزود: در زلزله سال گذشته 65 هزار و 138 واحد مسکونی نیز آسیب دید که کار تعمیر 65 هزار و هفت واحد تاکنون به پایان رسیده است.
به گفته سالاری، میزان طبقات شهر سرپل ذهاب تاقبل از زلزله یک و یک دهم بود که بعد از ساخت و سازها ناشی از خدمات و تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی، به سه و 9 دهم در طبقه و پارکینگ رسید که نشان از عملکرد خوب ارائه خدمات عمرانی است و از تهدید، فرصت ساخته شده است.
او در ادامه زلزله 6 و چهار ریشتری سالجاری را آزمایش خوبی برای امتحان استحکام واحدهای تازه ساخته شده عنوان کرد.
سالاری در بخش دیگری از این نشست خبری، توسعه زیرساخت ها را زمینه توسعه همه جانبه استان دانست و گفت: توسعه شبکه های ارتباطی جاده ای( احداث بزرگراه، و آزاد راه و تجهیز پایانه ها، توسعه ریلی استان و افزایش پهنای باند و تجهیز فرودگاه با اعتبار 80 میلیارد تومان از جمله مهم ترین زیرساخت های توسعه استان در حوزه عمرانی در سال 98 است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.